اجرای طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد در دانشگاه تبریز

تهران- ایرنا- سازمان امور دانشجویان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر را در دو بخش خواهران و برادران به مدت ۸ روز و با حضور ۶۰۰ نفر به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه برگزاری طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۳ میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، سجاد پاکزاد رئیس دانشـگاه هنر اسلامی تبریز و سید فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در این مراسم گفت:‌ ۹۴ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند و متوجه شدم مهم ترین مسئله دانشجویان شاهد و ایثارگر موضوع اشتغال است. در برنامه هفتم توسعه به موضوع مهارت ‌یابی دانشجویان تاکید شده است، بر این اساس وزارت علوم با پشتوانه قانونی که یافت به بستر سازی این موضوع پرداخت.

هاشم داداش‌پور تصریح کرد: طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر یکی از برنامه‌‎هایی است که سازمان امور دانشجویان در این راستا برگزار می کند تا دانشجویان پس از تحصیل در رشته مورد علاقه خود مهارت کسب کنند و بتوانند پس از تحصیل، کسب و کار راه‌اندازی نمایند.

معاون وزیر علوم افزود: ماموریت‌ اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های فرهنگی- اقتصادی و اجتماعی است در همین راستا در دو سال اخیر برای اولین بار برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر تدوین،برنامه ریزی و به مرحله اجرا رساندیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: عزتمندی فرزندان شهدا، توانمند سازی فرزندان شهدا و ایثارگر و در آخر هویت بخشی فرزندان شهدا سه شاخصه ای است که ما باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم و در راستای آن به فعالیت بپردازیم، امیدورریم در این مسیر سربلند باشیم.

وجود ۱۰۰ کارگاه کارآفرینی در دانشگاه تبریز

رئیس دانشـگاه هنر اسلامی تبریز در این آیین گفت: این دانشگاه بیش از۱۰۰ کارگاه کارآفرینی دارد که بیشتر مهارت محور هستند به همین منظور دانش آموختگان دانشگاه هنر اسلامی تبریز پس از عزیمت به شهر خود به کار خود ادامه می‌دهند و در برخی موارد کارآفرین نیز می‌شوند.

بر اساس این خبر از سازمان امور دانشجویان وی اظهار داشت: حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال تحصیل‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها دانشجویان دختر هستند از این میزان تعداد قابل توجهی با مشکل خوابگاه روبرو بودند که ۷۰ درصد آن‌ها را دانشجویان دختر تشکیل داده‌اند. توانستیم شرایطی را فراهم سازیم که بتوانیم در مهر ماه سال جاری تعداد ۴۹۲ تخت خوابگاهی ملکی را به بهره برداری برسانیم.

پاکزاد به برگزاری اولین کارگاه کار آفرینی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال گذشته اشاره کرد و گفت ۲۰ درصد از افرادی که در این کارگاه حضور داشتند توانستند مشغول به کار شوند و این‌جرقه‌ای برای میزبانی این طرح ملی بود. امیدوارم این طرح به خوبی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شود.

رئیس دانشـگاه هنر اسلامی تبریز از وجود ۱۰۰ کارگاه کارآفرینی در این دانشگاه خبرداد و گفت: اولین کارگاه کار آفرینی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال گذشته راه اندازی شده است که ۲۰ درصد از افراد حاضر در این کارگاه توانستند مشغول به کار شوند.

اجرای طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد در دانشگاه تبریز

طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر مرداد ماه برگزار می شود

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان هم گفت: ماموریت‌ ما در اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در تمام حوزه‌ها و ابعاد شخصیتی آن‌ها است. بر این اساس در ۲ سال اخیر با حمایت‌های این سازمان برنامه‌های متنوعی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و هنری برای دانشجویان شاهد ایثارگر تدوین، برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسانده‌ایم.

سید فردین‌تقی‌زاده به یکی از دغدغه‌های این سازمان در مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: یک دانشجوی شاهد ایثارگری که دانش آموخته می‌شود باید علاوه بر کسب مدرک در یک رشته تخصصی، در یک رشته مورد علاقه خود مهارت لازم را بیاموزد تا بتواند یک کسب و کار راه‌اندازی کند، به همین منظور در این اداره کل طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که در مردادماه عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان این را هم گفت: رویکرد ما تربیت نیروی دانش آموخته شاهد و ایثارگر در تراز جمهوری اسلامی است و در این طرح ملی ۳۶ کارگاه آموزشی به صورت عملی برگزار خواهد شد. دوره به نحوی برنامه ریزی شده است تا دانشجویان پس از پایان این دوره بتوانند در رشته مورد علاقه خود مهارت‌های نسبی را فراگرفته باشند.

تقی زاده افزود: دانشجویانی که در این دوره ملی مهارت لازم را کسب می‌کنند و قادر به تهیه محصول می‌شوند، تلاش می‌کنیم با راه اندازی این سامانه زمینه فروش محصولات در بازارچه دانشجویی فراهم شود.

اجرای طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد در دانشگاه تبریز

سازمان امور دانشجویان با هدف تربیت نیروی انسانی توانمند، تبلور استعدادها، کاهش دغدغه اشتغال و ایجاد انگیزه برای دستیابی به یک حرفه متناسب با علائق، اقدام به تدوین و اجرای طرح ملی مهارت افزایی کرده است. به همین منظور اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر دارد با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز براساس مفاد این تفاهم‌نامه طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۳ برگزار کند. بر این اساس طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۳، مردادماه سال جاری در دو بخش خواهران و برادران به مدت ۸ روز و با حضور ۶۰۰ نفر به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha