مطالبات با وحدت و همگرایی پیگیری شود

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: امروز همه وظیفه دارند سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را فصل الخطاب قرار دهند و با وحدت به دنبال مطالبات باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به ۲۳ مرداد سالگرد مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان برابر رژیم صهیونیستی و روز مقاومت اسلامی، اظهار کرد: این مقاومت کم‌نظیر، محصول غیرت دینی است که رهبری در اولین دیدار خود بعد از شهادت سیدالشهدای مقاومت بر آن تاکید کردند.

وی یادآور شد: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ابزار نظامی آن وقتی فایده پیدا می‌کند که متکی به همان ایمان و غیرت دینی باشد و این ۲ عنصر حیاتی جان‌مایه تشکیل مکتب مقاومت است.

امام جمعه ساوه اضافه کرد: یکی از مطالبات مهم مردم و انقلابیون همان مقاومت است و این مهم از پیام‌های عاشورا است.

وی با اشاره به دلایل مطالبه‌گری مقاومت اسلامی، افزود: باور داریم سازش و تسلیم برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همانگونه که امام حسین(ع) هزینه آن را دادند، برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد.

حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان کرد: از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، نباید هراس داشت چراکه رعب و ترس از خصائل منافقین و افراد سست ایمان است و آنها با تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم استفاده می‌کنند و در مقابل شجاعت و شهامت جزء ویژگی‌های مومنین و شهادت طلبان است.

وی یادآور شد: نظر سنجی‌ها و مقایسه‌های میدانی نشان از آن دارد که مردم ایران به‌خاطر روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود، به ویژه پس از عملیات طوفان‌الاقصی، وعده صادق و واقعه تلخ مهمان‌کشی صهیونیست‌ها در خاک ایران، خونخواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود می‌دانند و به نحو فراگیری آن را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: مطالبه‌ای که پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا و قاطعانه و هوشمندانه و پشیمان‌کننده جامه عمل بپوشد و دشمن را بر سر جای خود بنشاند.

اربعین نمایش قدرت جهان اسلام است

امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به آماده شدن عاشقان امام حسین(ع) جهت زیارت اربعین حسینی، یادآور شد: حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگترین محمل معرفی شیعه و نهضت سرخ حسینی به جهانیان است.

به گفته وی، راهپیمایی اربعین بستری برای عینیت یافتن فرهنگ عاشورایی با شاکله عزت، کرامت، ایثار، ظلم ستیزی، استکبارستیزی و شهادت‏‌طلبی در مقابله با دشمنان اسلام و تفکرات تکفیری است.

وی خاطر نشان کرد: این فرصت بزرگ موهبتی الهی است که خداوند اراده فرموده تا نشان دهد که کشتی نجات امام حسین(ع) با سرعت بیشتری به ‏سوی ساحل نجات حرکت می.‏کند و حضور ده‏‌ها میلیونی مردم از کشورهای متعدد جهان با تنوع مذهبی، نژادی، قومی، سنی و جنسیتی نماد قدرت نرم شیعه و وحدت مسلمین در شرایط حساس کنونی است و باید نسبت به اختلاف افکنان و یا حرکت‏‌های غیرهوشمندانه و حاشیه‌‏ای به ‏شدت مقابله کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha