۷۰ مدرسه منحل شده رامسر بر مدار تولید و اشتغال قرار گرفت

نوشهر- ایرنا- رئیس آموزش و پرورش رامسر با بیان اینکه ۷۰ مدرسه منحل شده این شهرستان در اختیار فعالان گردشگری، ورزشی و تولیدی قرار گرفت گفت: این رویکرد علاوه بر درآمدزایی برای آموزش و پرورش، زمینه اشتغالزایی را هم فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، رحمت الله ثانی روز شنبه در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، پیرامون استفاده از ظرفیت‌ فضاهای آموزشی منحل شده و درآمدزایی از آن به نفعِ این نهاد افزود: طی سالهای اخیر بخشی از فضاهای آموزشی شهرستان به دلیل کاهش تعداد دانش‌آموز از مدارِ آموزش خارج شدند.

وی اظهار کرد: برخی اوقات شاهد آن بودیم که مدارس بلااستفاده به محلی برای حضور افراد معتاد و دیگر اقدامات خلاف تبدیل شد و اهالی منطقه نسبت این موضوع شکایت داشتند.

رئیس آموزش و پرورش رامسر تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم‌گرفتیم این مدارس را در اختیار فعالان بخش گردشگری، تولیدی و ورزشی قرار دهیم تا به محل مناسبی برای کسب و کار و درآمدزایی تبدیل شوند و این رویکرد سبب شد علاوه بر درآمدزایی برای آموزش و پرورش رامسر، زمینه اشتغالزایی و کسب وکار افرادی که به دنبال فضای مناسب بودند، فراهم شود.

وی با توضیح اینکه تعداد ۱۰ مورد از مدارس منحل شده به فعالیت‌های بوم‌گردی اختصاص یافته است گفت: مابقی فضاهای گفته شده نیز به عنوان زمین تنیس، کارگاه سفالگری و قالیبافی، آموزشگاه و مواردی از این دست فعال هستند.

۷۰ مدرسه منحل شده رامسر بر مدار تولید و اشتغال قرار گرفت

رامسر جزو شهرهای برتر هوشمندسازی مدارس

وی یادآور شد: حدود ۵۰ مورد از کلاس‌های درس مدارس رامسر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در مسیر هوشمندسازی قرار دارد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، ۹۵ درصد از کلاس‌های دوره ابتدایی و ۶۰ درصد کلاس‌های دوره متوسطه اول هوشمند می‌شود و این شهر در ردیفِ شهرهای برترِ در برخورداری از مدارس هوشمند قرار می‌گیرد و این طرح نیز در هفته دولت پیشِ رو به بهره‌برداری می‌رسد.

ثانی ایجاد باشگاه‌های ورزشی درون مدرسه ها را به عنوان یکی از اهداف سند تحولی این نهاد معرفی کرد و گفت: به منظور تحقق اهداف این سند، ساخت یک زمین چمن مصنوعی در دبستان شهید خلعتبری چالکرود با پیشرفتِ فیزیکی ۸۰ درصدی در حال انجام است که هفته دولت افتتاح می‌شود.

رییس آموزش و پرورش رامسر با بیان اینکه در بهار سال جاری ۷۰۰ نفر در پایه های ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ امتحان نهایی دادند خاطرنشان کرد: مراحل تصحیح این امتحان به بصورت الکترونیکی انجام شد که خوشبختانه ۸۵ درصد دانش آموزان رامسری در این امتحانات قبول شدند.

ثانی گفت: در هدایت تحصیلی پایه دهمی ها که طی روزهای آینده به کلاس درس می روند ۵۷ درصد به رشته های فنی حرفه و کار و دانش و ۴۳ درصد به رشته های شاخه نظری هدایت شدند.

وی سه طرح ساختِ مدرسه که برای طرح توسعه فرودگاه تخریب شد را از پروژه‌های در دستِ اجرای این نهاد برشمرد و ادامه داد: این مدارس با اعتبارهای تخصیص داده شده از سوی فرودگاه تکمیل نشد اما تاکنون ۱۷ میلیارد اعتبار برای ساختِ این مدارس هزینه شده است.

وی ادامه داد: با این اوصاف در تلاش هستم دبستان پوررجب در سال جاری تکمیل شود ضمن اینکه دبیرستان فاطمه سعیدی نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مدرسه دانش آموزان نیازهای ویژه نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

خانوداه آموزش پرورش رامسر دارای ۷۰۰ فرهنگی، ۱۰ هزار دانش آموز، ۲ هزار کودکستانی و ۲ هزار بازنشسته است. ۱۸۰ کلاس درس دوره ابتدایی، ۸۸ کلاس درس دوره متوسطه اول و ۸۸ کلاس درس دوره متوسطه دوم در شهرستان رامسر فعال است.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha