۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85563408
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ پرونده تخلف در امور اراضی گلستان کشف شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85563408
۸۰۰ پرونده تخلف در امور اراضی گلستان کشف شد

گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان گفت: ۸۰۰ فقره پرونده تخلف معطل مانده در امور اراضی جهاد کشاورزی این استان کشف شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: متهمان، پرونده‌های مربوط به تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی را برای تعقیب قضایی به دادسرا ارسال نمی‌کردند تا این تغییر کاربری از تعقیب کیفری مصون مانده و مشمول مرور زمان کیفری شوند.

وی بیان کرد: متخلفان در یکی دیگر از اقدامات مجرمانه خود، آرای احکام قطعی قلع و قمع بناهای غیرمجاز و یا تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی را، صوری اجرا و صورتجلسه می‌کردند و به این ترتیب پرونده متخلفان بسته می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع این تخلفات، دادستان مرکز استان به این موضوع ورود کرد و در بازرسی از امور اراضی یکی از شهرستان‌های استان ، ۸۰۰ پرونده مخفی شده، کشف شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: در همین زمینه برای چهار نفر از کارکنان امور اراضی استان اعلام جرم شده که ۲ نفر آنها از مدیران سابق امور اراضی شهرستان مربوطه هستند.

وی یادآور شد: پرونده مربوط به این تخلف در دادسرا تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد.

آسیابی همچنین از لغو مجوز برداشت شن و ماسه از رودخانه در منطقه باغشاه توسکستان خبر داد و گفت: ۲ ماه پیش دادستان مرکز استان دستور توقف برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در منطقه موردد نظر از توابع شهرستان گرگان را صادر کرده بود و از همان زمان، بررسی کارشناسی این طرح برای تصمیم‌گیری نهایی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در بررسی کارشناسی مشخص شد این برداشت غیرقانونی بوده و بطور طبیعی صدور مجوز برای این موضوع سبب تضییع انفال و آسیب به جنگل و رودخانه می‌شود.

وی افزود: پس از اعلام نظر کارشناسی و با پیگیری دادستان مرکز استان، مجوز از سوی مرجع صادر کننده باطل شد و مشکل مرتفع شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: ۲ نفر از مدیران دستگاه‌های مرتبط با این موضوع هم تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، «محمود اسپانلو» دادستان گرگان اردیبهشت امسال پس از بادید از محل برداشت شن و ماسه در منطقه جنگل «باغ شاه» توسکستان این شهرستان در عمق جنگل‌های هیرکانی، دستور توقف عملیات برداشت را تا زمان بررسی کارشناسی مجوز، صادر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha