احراز هویت الکترونیکی در شهرداری تهران/ جمع آوری ۱۰۰ تُنی رسوبات از کانال‌ها

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران اعلام کرد: تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران و سازمان ثبت احوال کشور با هدف بهره برداری از خدمات احراز هویت الکترونیکی منعقد شد.

به گزارش ایرنا از مرکز نوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور روز شنبه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با پیگیری‌های دبیرخانه تکریم ارباب رجوع شهرداری تهران، میان شهرداری تهران به نمایندگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان ثبت احوال کشور به‌منظور تبادل اطلاعات در راستای احراز هویت استناد پذیر و عملیاتی سازی هویت دیجیتال ایرانیان (سامانه هدا) و با هدف ارائه خدمات مطلوب و افزایش رضایت شهروندان منعقد شده است.

به گفته رییس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه هدا در چهار سطح و سرویس‌های سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور، ارائه و تبادل اطلاعات در رابطه با توسعه و تکمیل GIS جمعیتی بر اساس مبادله اطلاعات خانوار و خانواده از جمله زمینه‌های همکاری مشترک شهرداری تهران و سازمان ثبت احوال کشور است.

روزانه بیش از ۱۰۰ تُن رسوبات و نخاله از داخل کانال‌ها جمع‌آوری می‌شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۲ نیز اعلام کرد: با وجود تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی وکارگران اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه در جهت پاکسازی کانال موصوف به شهرداری در محدوده مرزی مناطق ۱۲ و ۱۵، این پروژه همچنان با لایروبی، برداشت و جمع‌آوری روزانه بیش از ۱۰۰ تُن انواع رسوبات و نخاله در مسیر این کانال ادامه دارد.

فرزاد هنرور گفت: در محدوده منطقه قلب تاریخی طهران، سه تونل اصلی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از جمله ۱۷ شهریور(شرق منطقه)، تونل شهرداری(مرکز) و تونل(خیام) غرب منطقه دوازده وجود دارد.

به گفته وی، در تونل موصوف به شهرداری به طول پنج هزار و ۱۶۱ متر، یکی از کانال‌های اصلی و با اهمیت در این بخش از پایتخت به شمار می‌آید، این کانال از چهار راه استانبول و خیابان جمهوری آغاز و تا تقاطع خیابان‌های شوش و یزدی در مرز مشترک بین منطقه ۱۲ و ۱۵ امتداد دارد.

احراز هویت الکترونیکی در شهرداری تهران/ جمع آوری ۱۰۰ تُنی رسوبات از کانال‌ها

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، اداره مسیل‌ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲، از زمستان سال ۱۴۰۲ با هماهنگی معاونت آبراه‌ها و قنوات اداره کل خدمات شهری شهرداری تهران پروژه مرمت کانال و حفر و احداث منهول‌های دسترسی برای بررسی، پایش و به طور همزمان عملیات لایروبی و رسوب‌برداری کانال شهرداری نیز با حضور تیم های مختلف آغاز شد مطابق برآوردهای به عمل آمده می‌بایست برای پاکسازی کامل تونل شهرداری حداقل تا ۳ هزار تُن انواع رسوبات از بستر این کانال تخلیه و تعداد ۱۵ منهول دسترسی نیز احداث شود که تاکنون ۱۲ منهول حفر و مابقی دردست اجرا است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران، افزود: در بررسی‌های میدانی و با توجه به حجم بالای رسوبات انباشته شده درکانال شهرداری، این موضوع به درستی روشن می‌شود که باری که اکنون بر دوش شهرداری منطقه ۱۲ گذاشته شده، مربوط به بی‌تدبیری‌های ۲۰ سال قبل است که باعث شده اکنون با این حجم بالا از رسوبات و نخاله در بستر کانال شهرداری مواجه باشیم به گونه‌ای که اکنون با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در اداره مسیل‌ها و قنوات این منطقه، روزانه بیش از ۱۰۰ تُن انواع رسوبات و نخاله از این محل جمع‌آوری و توسط چندین دستگاه خاور به بیرون از شهر انتقال می‌شود.

همچنین رییس اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه ۱۲ تهران در این زمینه گفت: با توجه به اهمیت بهبود وضعیت کانال شهرداری، با بسیج امکانات مورد نیاز و نیروهای انسانی ماهر و همچنین بهره‌مندی از تجربیات گذشته، اجرای عملیات لایروبی و پاکسازی کانال شهرداری را همزمان با احداث منهول‌های دسترسی پیش برداریم.

محمد صدیف اظهار کرد: تیم‌های لایروبی و جمع‌آوری و احداث منهول به شکل همزمان پروژه را در ۲جبهه جلو می‌برند که در این منطقه سه تیم پنج نفره اجرایی شامل ۲ اکیپ لایروبی و یک اکیپ منهول ساز خدمت می‌کنند.

وی این نکته را هم یادآوری کرد که تاکنون کار احداث ۱۲ منهول دسترسی به کانال شهرداری جهت لایروبی و پاکسازی آن به پایان رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha