کاروان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به مرزهای غربی کشور اعزام شد

تربت حیدریه - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:گروه اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث این دانشگاه با ۲ دستگاه آمبولانس و ۶ نیروی انسانی برای انجام خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران اربعین به مرز عراق اعزام شد.

دکتر محمدجواد امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه مطابق با شیوه نامه‌های سازمانی به تمامی امکانات لازم برای انجام خدمات بالینی اورژانس مجهز شده است و خود را به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه مطابق با نیاز و دستور کار دانشگاه علوم پزشکی آن استان عمل و متناسب با نیاز و اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استقرار و فعالیت می‌کند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که به طور معمول مدت حضور گروه اورژانس تربت حیدریه در مرز کشور عراق ۲۰ روز است گفت: این گروه تا هر زمان که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای خدمت دهی به زائران اربعین نیاز به حضور آنان داشته باشد در مرزهای غربی کشور با عراق حضور خواهد داشت.

امیری افزود: هدف این گروه حضور فعال، موثر و مستمر اورژانس برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی است چرا که اربعین به عنوان یک نماد مشترک فرهنگی در راستای تقویت هویت اسلامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم اربعین فرصتی برای ایجاد پیوندهای اجتماعی و همبستگی میان مسلمانان است و پیام مراسم اربعین می‌تواند الهام‌بخش نسل‌های جدید برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی باشد.

او اضافه کرد: مراسم اربعین حسینی نه تنها یک رویداد مذهبی بلکه یک پدیده فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن‌های آینده داشته باشد و خدمات چشمگیر اورژانس پیش بیمارستانی در چنین آیین های بزرگی زمان طلایی را برای درمان کاهش می دهد و علاوه بر حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، نقش مهمی در ایجاد احساس امنیت و آرامش در میان زائران ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha