آمار وقوع سرقت در چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت در استان از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: حضور مستمر عوامل انتظامی و انجام اقدامات پیشگیرانه از مهمترین دلایل کاهش سرقت در سطح استان است و از ابتدای سالجاری تاکنون وقوع سرقت در استان ۱۰ درصد کاهش داشته است که این نشان از حضور فیزیکی عوامل انتظامی دارد.

به گزارش ایرنا، سردار حسین امجدیان روز شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی استان افزود: در این مدت، آمار سارقان دستگیر شده هفت درصد افزایش یافت و ۱۶ فقره باند سرقت منهدم شده و وقوع سرقت‌های مهم در استان ۱۵ درصد کاهش دارد و سرقت مسلحانه از بانک و طلافروشی در سطح استان رخ نداده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: سرقت خودرو ۱۱ درصد کاهش و کشفیات خودروهای مسروقه چهار درصد افزایش دارد و سرقت موتورسیکلت ۲۵ درصد کاهش دارد و ۱۴۸ فقره موتورسیکلت مسروقه کشف شده است.

به گفته وی، در حوزه سرقت اماکن ۲۰ درصد کاهش و سرقت از مغازه چهار درصد کاهش و سرقت از منزل ۳۳ درصد کاهش داشته است و سرقت محموله جاده‌ای در سطح استان نداشتیم.

کاهش ۲۰ درصدی فوتی تصادفات

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در جاده‌ها و سطح شهر خبر داد و گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۰۹ فقره گواهینامه رانندگی صادر شده است.

امجدیان گفت: در سالجاری ۵۵ هزار و ۳۴۲ فقره وسیله نقلیه شماره‌گذاری شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه هشت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سالجاری در حوزه اتباع غیرمجاز ۵۸۱ نفر دستگیر شدند که نسبت به سال‌گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته و هشت دستگاه خودرو حامل اتباع غیرمجاز نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: در سالجاری ۱۲ هزار و ۶۸۸ گذرنامه صادر شده است.

کشف ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

امجدیان با اشاره به کشف ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان گفت: در این مدت ۲۹ باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی و ۲۶ فقره اماکن آلوده و اماکن تهیه و توزیع مواد مخدر با هماهنگی مقام قضایی پلمب شد.

به گفته وی، در راستای مبارزه با سوداگران مرگ نیز یک‌هزار و ۸۳ طرح عملیاتی و انتظامی انجام شد که استمرار این طرح‌ها در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد.

این مقام انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت در راستای فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد ۱۰ هزار نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های موادمخدر را فراگرفتند.

تشکیل ۲۳۲ فقره پرونده مصادیق مجرمانه فضای مجازی

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۲۳۲ فقره پرونده مصادیق مجرمانه فضای مجازی در استان خبر داد و گفت:پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در این مدت ۴۷ محتوای آموزشی تهیه و توزیع کرده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده‌های در فضای مجازی سه درصد افزایش داشت گفت: در این مدت یک‌هزار و ۱۵۲ پرونده جرایم سایبری تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش و کشفیات جرایم سایبری در استان ۹۴۹ فقره بود که یک درصد افزایش داشته است.

امجدیان تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی ناجا در استان را ۶ هزار و ۱۸۹ پرونده عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۸۱ پرونده به دفاتر کلانتری ارجاع داده شده و سه هزار و ۳۳۶ پرونده مشاوره دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۶۱ پرونده منجر به صلح و سازش شده است گفت: درصد مصالحه پرونده‌ها در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ۶۹ درصد بوده است.

به گفته وی، هم‌اکنون میانگین مدت زمان حضور پلیس در صحنه پس از تماس با سامانه ۱۱۰ در چهارمحال وبختیاری ۱۵ دقیقه است.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی، پیشگیری از بروز تخلفات و فرهنگسازی گفت: خبرنگاران چشمان بینای جامعه هستند و به عنوان بازوی توانمند برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی فعالیت دارند.

امجدیان افزود: همواره خبرنگاران به عنوان قاصدان امین در عرصه آگاهی‌بخشی گام برمی‌دارند و با تلاش صادقانه در تقابل با جنگ نرم به ویژه جنگ ترکیبی، با اطلاع‌رسانی شفاف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

به گفته وی، در این برهه از زمان، خبرنگاران رسالت خطیر آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی مردم را برعهده دارند، کسانی که چشمان بینا و زبان صادق مردم هستند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خبرنگاران فعال حوزه انتظامی چهارمحال و بختیای که بیشترین اطلاع‌رسانی را در حوزه نیروی انتظامی داشتند، تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha