۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85563758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

والدین تزریق واکسن سرخک به کودکان را جدی بگیرند

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85563758
والدین تزریق واکسن سرخک به کودکان را جدی بگیرند

خرم آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به افزایش موارد سرخک در کشور عراق والدین باید واکسیناسیون سرخک کودکان را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر مریم کوشکی روز شنبه اظهار داشت: مطابق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به علت پایین بودن پوشش واکسیناسیون در کشور عراق، ویروس سرخک شیوع پیدا کرده و در مواردی سبب همه گیری شده است.

وی افزود: بیماری سرخک یک بیماری واگیردار تنفسی است که بیشتر از همه کودکان را مبتلا می‌کند اما درصورتیکه افراد سابقه واکسیناسیون یا سابقه ابتلا به این بیماری را نداشته باشند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: کودکان در سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی واکسن سرخک را در قالب واکسن MMR دریافت می کنند اما توصیه می شود خانواده‌هایی که به همراه کودکان خود قصد عزیمت به راهپیمایی اربعین را دارند از کامل بودن واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۵ سال خود اطمینان یابند.

کوشکی بیان کرد: در این رابطه چنانچه برای کودکی نقص واکسیناسیون وجود داشت، خانواده‌ها با در دست داشتن کارت واکسیناسیون کودکان زیر ۱۵ سال خود به مراکز بهداشتی مراجعه تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان اقدام شود.

وی عنوان کرد: بعــد از دوره کمونــی که به طــور معمول حدود ۱۰ - ۱۲ روز طول می کشــد (این دوره می تواند ۷ - ۱۸ روز باشــد) علائم مقدماتی شــامل تب، خستگی، سرفه، آب ریزش از بینی و التهاب ملتحمه، در افــراد فاقــد ایمنی به بیماری ظاهر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در حین سفر نیز از تماس با بیماران احتمالی خودداری کنند و در صورت بروز علائم در حین سفر و بازگشت به کشور سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha