۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85597015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن پنوموکوک در لرستان توزیع شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85597015
۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن پنوموکوک در لرستان توزیع شد

خرم آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن پنوموکوک با آغاز برنامه واکسیناسیون از مردادماه امسال در مراکز و پایگاه های بهداشت این استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا دکتر مریم کوشکی روز یکشنبه در جلسه با مدیران پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت اظهار داشت: برنامه واکسیناسیون پنوموکوک در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی لرستان به صورت همزمان با سراسر کشور از سن ۲ ماهگی کودکان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پنومونی پنوموکوک یکی از شایعترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان کمتر از پنج سال در جهان است ادامه داد: باکتری پنوموک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب و موجب بیماری هایی مانند مننژیت، سینوزیت، پریکاردیت و اوتیت می شود.

وی افزود: همچنین بیماری پنوموکوک می تواند سبب عوارضی مانند ناشنوایی، فلج دائمی و آسیب‌های مغزی و در موارد شدید منجر به مرگ شود.

کوشکی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون پنوموک بار جهانی این بیماری‌ها را کاهش می دهد بیان کرد: با واکسیناسیون کودکان، میزان بروز این عفونت ها در سنین بالاتر نیز به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha