۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85564466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی ایستگاه صلواتی ایلام برای میزبانی از زائران مرز مهران

ایلام‌ - ایرنا - مدیر اجرایی و عضو هیات امنای موکب بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از آغاز به کار خدمات‌رسانی ایستگاه صلواتی بزرگ بنیاد مستضعفان به زائران اربعین مرز مهران خبر داد و گفت: ایستگاه صلواتی محبان امیرالمومنین (ع) آمادگی ۱۰۰ درصدی برای ارائه خدمات به زائران اربعین مرز مهران را دارد.

«داود بهمن نژاد» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ایستگاه صلواتی بزرگ در شبانه روز ظرفیت پخت و توزیع ۵۰ هزار پرس وعده غذای اصلی و میان وعده و نوشیدنی را برای زائران اربعین دارد و البته توزیع چای و آب خنک ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می‌شود.

وی افزود: در ایستگاه صلواتی بزرگ محبان امیرالمومنین(ع) بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان محل تلاقی سه شهرستان سیروان، ایلام و چرداول قرار دارد و این ایستگاه صلواتی یک سرعت گیر برای زائرانی است که مسافت‌های طولانی را طی کرده‌اند و در این توقفگاه موقت استراحت می‌کنند.

بهمن نژاد یادآور شد: ۶۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۶ حمام برای استفاده زائران در این ایستگاه صلواتی تعبیه شده و همچنین امسال پارک خودروهای سبک و سنگین نظیر اتوبوس‌های مسافربری از هم مجزا و توسعه یافته و ساماندهی شده است و این پارکینگ ها ظرفیت پذیرش شبانه روز ۱۰ هزار خودرو سبک و سنگین را دارد.

وی بیان کرد: ایستگاه صلواتی محبان امیرالمومنین (ع) به صورت خیمه‌های بزرگ ۱۵۰ متری است که ۱۰ خیمه بزرگ به نام ۱۰ سردار قیام عاشورا برای اسکان زائران برپا شده و همچنین ۴۰ آلاچیق و غرفه کوچک نیز در کنار خیمه‌ها دایر است.

مدیر اجرایی و عضو هیات امنای ایستگاه صلواتی بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: این ایستگاه صلواتی بزرگ شبانه روز گنجایش اسکان موقت چهار هزار نفر زائر را دارد و سیستم‌های سرمایشی برای رفاه حال زائران در اقامتگاه های این ایستگاه صلواتی تعبیه شده است.

به گفته وی برپایی نماز جماعت توسط روحانیون مقیم در ایستگاه صلواتی، مداحی، برگزاری محافل انس با قرآن، چادر مخصوص سرگرمی کودکان، غرفه مادر و نوزاد شیرخوار، درمانگاه، خودپرداز بانک، کتابخانه، تعزیه و نمایش از دیگر خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران ایستگاه صلواتی بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

بهمن نژاد تاکید کرد: آشپزخانه این ایستگاه صلواتی در شبانه روز ۴۵ هزار پرس غذای اصلی و میان وعده و نیز خوراک سرد را تهیه و در بین زائران توزیع می‌کند و همچنین از ظرفیت آشپزخانه کارخانه سیمان سیروان که در نزدیکی ایستگاه صلواتی قرار دارد و با توان پخت پنج هزار پرس غذا هم به عنوان پشتیبان در صورت نیاز بهره خواهد برد.

مدیر اجرایی و عضو هیات امنای ایستگاه صلواتی بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: این ایستگاه صلواتی علاوه بر اینکه در سه راهی کارزان در خدمت زائران خواهد بود و در مرز مهران نیز به مدت ۶ روز از زائران اربعین پذیرایی و خدمات رسانی می کند.

وی با اشاره به رضایتمندی ۹۶ درصدی زائران اربعین از خدمات ایستگاه صلواتی بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سال گذشته، اظهار کرد: باتوجه به تجارب سال های گذشته و شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌ها، برای اربعین امسال سعی در کاهش و برطرف کردن این نواقص و ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت تر به زائران شده است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور برای تردد زائران به شمار می رود.

همه ساله در ایام اربعین بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha