پایان خدمات‌رسانی ایستگاه صلواتی بزرگ بنیاد مستضعفان به زوار اربعین در ایلام

ایلام - ایرنا - ایلام‌ - ایرنا - مدیر اجرایی و عضو هیات امنای موکب بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ۸۸۶ هزار و ۹۰۰ نفر زائر تا صبح امروز چهارشنبه از خدمات این ایستگاه صلواتی در سه‌راهی کارزان شهرستان سیروان بهره‌مند شدند.

«داود بهمن‌نژاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۱۶ مردادماه که این ایستگاه صلواتی خیمه‌ای راه‌اندازی شد تا صبح امروز ۵۸۳ هزار پرس غذا و صبحانه در سه وعده بین زائران توزیع شده است.

وی افزود: ۸۸۶ هزار و ۹۰۰ نفر زائر در این بازه زمانی در ایستگاه صلواتی محبان امیرالمومنین (ع) اسکان، استراحت یا توقف کوتاه مدت داشته‌اند.

بهمن نژاد یادآور شد: در این مدت ۶۹ هزار و ۵۰۰ مورد انواع اقلام فرهنگی و مذهبی بین زائران توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ هزار و ۴۲ نفر زائر از خدمات درمانی و پزشکی ایستگاه سلامت این موکب بهره‌مند شدند.

مدیر اجرایی و عضو هیات امنای موکب بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: ۱۸۵ هزار و ۱۰۴ نفر روز خادم به زائران خدمات ارائه دادند.

به گفته وی، این ایستگاه صلواتی تا صبح امروز در مسیر رفت و برگشت در خدمت زائران بود و با توجه به اتمام موج بازگشت زائران امروز فعالیت خود را پایان داد.

پایان خدمات‌رسانی ایستگاه صلواتی بزرگ بنیاد مستضعفان به زوار اربعین در ایلام

توزیع ۵۵ هزار مواد خوارکی توسط بانک رفاه کارگران ایلام بین زائران موکب محبان امیرالمومنین (ع)

مدیریت شعب بانک رفاه کارگران ایلام نیز گفت: ۵۵ هزار مواد خوراکی شامل ۱۵ هزار کاسه آش، ۲۰ هزار بستنی و ۲۰ هزار چای و کیک بین زائران حاضر در موکب محبان امیرالمومنین (ع) واقع در سه راهی کارزان توزیع شد.

حبیب درخشان نیا افزود: در این مدت، روزانه میانگین بین هزار و ۵۰۰ تا سه هزار پرس وعده صبحانه بین زائران اربعین تپزیع می‌شد.

وی توزیع پک های بهداشتی، کتب ادعیه و زندگینامه ائمه اطهار(ع) بین زائران را از دیگر خدمات بانک رفاه کارگران مستقر در موکب بزرگ بنیاد مستضعفان برشمرد.

درخشان نیا ادامه داد: ۲ دستگاه خودپرداز و یک دستگاه کش لس (خودپرداز غیرنقدی) در ایستگاه صلواتی محبان امیرالمومنین (ع) و ۲ دستگاه خودپرداز نیز در پایانه مرزی مهران استقرار داشت.

پایان خدمات‌رسانی ایستگاه صلواتی بزرگ بنیاد مستضعفان به زوار اربعین در ایلام

فعالیت ۷۵۰ نفر روز هنرمند در موکب شین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز گفت: با راه‌اندازی ایستگاه صلواتی بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سه راهی کارزان، دستگاه های فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و نهاد کتابخانه های عمومی استان همچون سال گذشته موکب هنرمندان ایلام و ایران - شین را دایر کردند که این ایستگاه صلواتی فرهنگی روزانه میانگین پذیرای ۵۰ تا ۹۰ نفر از هنرمندان بود که هنرنمایی خود در بخش‌های مختلف را در معرض دید زائرین قرار می‌دادند.

علی هلشی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ تا ۷۵۰ روز هنرمند در مدت برپایی ۱۰ روزه موکب شین برنامه‌های متنوعی را برای زائران برگزار کردند که این برنامه ها مورد استقبال زائران امام حسین (ع) قرار گرفت.

وی افزود: هنرمندان موکب شین در سه راهی کارزان فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، دینی، آئینی شامل سنج و دمام، محافل انس با قرآن، تک نوازی، تعزیه، نمایش‌های محیطی خیابانی، کارگاه‌های هنری، طراحی، نقاشی، اهدا کتاب، غرفه شال‌سازی، خوشنویسی ماشین، اکران ۲۰ فیلم سینمایی داشتند.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان علاوه بر موکب شین، با راه اندازی قرارگاه رسانه ای شهید صارمی در شهر مهران روزانه پذیرای بین ۳۵ تا ۵۰ نفر از خبرنگاران بود و بیش از ۶۰۰ نفر روز خبرنگار در مهران حضور پیدا کرده‌اند و کنگره جهانی، ملی، بین‌المللی و فرهنگی اربعین را پوشش داده‌اند.

به گزارش ایرنا، ایستگاه صلواتی بزرگ محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همه ساله در سه راهی کارزان محل اتصال شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول راه‌اندازی می‌شود و ادارات و دستگاه‌های مختلف با ایجاد غرفه در این موکب به ارائه خدمات برای زائران مرز مهران می پردازند.

اربعین امسال بیش از سه میلیون زائر از مرز مهران تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha