۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رفع آلایندگی واحدهای تولیدی همدان پرداخت شد

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: به منظور کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی فعال در این استان ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل صندوق ملی محیط زیست برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای رفع آلایندگی پرداخت شد.

سیده مریم محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات بر مبنای میزان فعالیتی که برای رفع آلایندگی نیاز است تاکنون به سه واحد تولیدی استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: محیط زیست همدان در راستای حمایت از اشتغال و فعال شدن واحدهای تولیدی پشتیبان و حامی صنایع پاک و سبز استان است و آنها را در نیل به اهدافشان کمک نیز می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: تلاش و حمایت های این مجموعه موجب شده که واحدهای زیادی تلاش کنند که در جمع صنایع سبز قرار بگیرند.

محمدی یادآوری کرد: زمانی شمار صنایع سبز استان به یک تا ۲ مورد می رسید اما امسال ۲۱ واحد نامزد صنعت سبز شدند که از این تعداد سه واحد به عنوان صنایع سبز ملی در همایش صنعت سبز تجلیل شدند.

وی گفت: ۲۳ تصفیه خانه سه سال گذشته در استان همدان بهره برداری شده که با افتتاح آنها سه هزار متر مکعب بازچرخانی و تصفیه فاضلاب صورت گرفت همچنین، به روز رسانی تصفیه خانه از سوی ۱۰ واحد انجام شده است.

محمدی بیان کرد: صنایع فولاد نیز پروژه کاهش آلودگی را آغاز و برخی انجام دادند که این طرح در یکی از بزرگترین واحدهای فولادی غرب کشور با نام فولاد راد واقع در شهرک صنعتی ویان با ۸۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha