۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85564999
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۴۲ سایت جدید تلفن همراه در گیلان راه‌اندازی شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵
کد خبر: 85564999
۴۲ سایت جدید تلفن همراه در گیلان راه‌اندازی شد

رشت - ایرنا - مدیرکل مخابرات گیلان گفت: در چهارماه نخست امسال ۴۲ سایت جدید تلفن همراه در استان راه‌اندازی شد و برنامه‌ها برای به راه انداختن این سایت‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یدالله حسنی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی ۴۳ سایت دیگر و تغییر تکنولوژی ۱۷۵ سایت موجود از جمله دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

وی با اشاره به برنامه اجرای فیبرنوری با توجه به شرایط سخت استان‌های شمالی در حوزه نگهداری شبکه افزود: از سه سال گذشته اجرای فیبرنوری در گیلان آغاز شده و در چهارماه نخست امسال ۶۳ کیلومتر فیبرشهری در شهرهای بزرگ از جمله آستارا، تالش، رضوانشهر، بندر انزلی، رشت و لاهیجان اجرا شده‌است.

حسنی با بیان اینکه رویکرد مخابرات تبدیل کابل مسی به فیبرنوری است، ادامه داد: بستر فیبر نوری برای مردم تامین شده و تاکنون ۵۱۷ دستگاه به کابل نوری متصل شده اند ضمن اینکه ارتباط با بیشتر روستاها ارتباط برقرار است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اتصال فیبرنوری منازل و کسب و کارها اظهار کرد: سال گذشته گیلان در اجرای پروژه فیبر نوری رتبه یک کشور را به دست آورد و اجرای آن در سال جاری نیز تداوم دارد.

حسنی با بیان اینکه تا کنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ شماره منازل و کسب و کارها فیبر نورزی واگذار شده است، افزود: با توسعه فیبر منازل و کسب و کار در سال جاری برای واگذاری بالای ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار شماره زمینه سازی و ظرفیت ایجاد شده است ضمن اینکه ۱۵۵ هزار شماره ال. سی. دی. ال در گیلان فعال بوده که ظرفیت بیشتری به میزان ۱۸۰ هزار مورد ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: بیشتر طرح‌های اختصاصی مخابرات در گیلان برای بنگاه‌های تجاری و ارگان‌ها در زمینه باند پنج جی دات است که در این راستا تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ پروژه واگذار شده است.

مدیرکل مخابرات گیلان با بیان اینکه ضریب نفوذ دیتا در گیلان ۲۱ درصد و در واقع پایین است، اظهار کرد: این در حالی است که ظرفیت ایجاد شده و در صورتی که مردم مراجعه کنند، می‌توان این ضریب را افزایش داد.

وی در ادامه سخنانش در این نشست خبری بیان کرد: در حوزه تلفن همراه سه میلیون و ۴۶۰ شماره در استان واگذار شده که ضریب نفوذ ماد در این بخش ۱۳۷ درصد است و ۹۵۶ دکل تلفن همراه در سطح شهری و روستایی نصب شده‌است.

حسنی با بیان اینکه مخابرات گیلان سال گذشته رتبه نخست کشور را در اجرای پروژه نهضت جهادی فیبرنوری (نجما) کسب کرد، افزود:در مجموع این چند سال اخیر ۲ هزار و ۷۸۳ کیلومتر فیبرنوری اجرا شده‌است.

وی اظهار کرد: ضریب تلفن ثابت در گیلان ۴۲ درصد بوده و به ازای هر ۱۰۰ نفر ۴۲ نفر در گیلان دارای تلفن ثابت بوده ضمن اینکه ظرفیت برای واگذاری بیشتر نیز وجود دارد.

مدیرکل مخابرات گیلان بیان کرد: امسال در روز جهانی ارتباطات افزون بر ۹۰ پروژه با بیش از هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، در عین حال ۳۳ پروژه با افزون بر ۷۸۰ میلیارد ریال بیشتر در قالب دکل های ارتباطات سیار و فیبرنوری در دست انجام است.

حسنی در مورد نگرانی های مردم در بحث نصب دکل های و سایت های مخابراتی افزود: با تشعشع سنجی از دکل‌های مخابراتی گیلان از سوی انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی هیچ کدام از دکل ها تشعشعات‌شان خارج از میزان نرمال نبوده و همه موارد در سطح نرمال و قابل قبول بوده‌است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم، وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند.

حسنی با بیان اینکه خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی کرده و سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه ای مرهون تلاش های شبانه روزی آنان است، اضافه کرد: روز خبرنگار زمان قدردانی از افرادی است که با مسئولیت، آزادی و تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایق پرداخته و توسعه جامعه را ثمر می بخشند.

وی بیان کرد: بی‌تردید کارکرد رسانه‌های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بی‌بدیل و غیرقابل انکار است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی روز خبرنگار نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha