۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85565035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صرفه‌جویی ۲۵مگاواتی ادارات استان مرکزی در ساعات اوج مصرف برق

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از صرفه‌جویی ۲۵مگاواتی ادارات این استان   در ساعات اوج  مصرف برق خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود محمودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، با قدردانی از همکاری غالب ادارات استان در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق، افزود: تصمیمات اعمال شده در خصوص اجرای دقیق مصوبه هیات وزیران و تغییر ساعات اداری و همچنین همراهی بخش اداری در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و استفاده از مولدهای خودتامین در ساعات اوج مصرف برق، کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق استان را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه، این رقم معادل مصرف برق شهرستان‌های فراهان و آشتیان است، عنوان کرد: طی روزهای آتی با توجه به افزایش دمای هوا این شرکت نظارت خود را بر عملکرد تمامی ادارات و بانک‌های سطح استان افزایش داده و در صورت عدم همکاری، ادارات پرمصرف با قطع برق همراه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: اولویت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف شروع از بخش‌های دولتی است، چرا که دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید سرلوحه مدیریت مصرف باشند و همکاری این بخش‌ها با برنامه‌های مدیریت بار تابستان کمک به بیت المال نیز محسوب می‌شود.

محمودی گفت: بر این‌ اساس تیم‌های نظارتی شرکت توزیع نیروی برق، بازرسی‌ها و نظارت‌ها را تا پایان شهریورماه به صورت مستمر و روزانه ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: تاکنون برق تعدادی از ادارات استان مرکزی پس از اخطار قطع شده و مطابق با مصوبه هیات دولت، ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها باید از طریق مولدها تامین شود، در غیر اینصورت مشمول اعمال محدودیت مصرف و قطع برق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، خواستار استمرار مشارکت مردم با توجه به گرمای پیش رو در حداکثر صرفه‌جویی مصرف برق شد و بر لزوم توجه به راهکارهای مهمی مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲۲ شب تاکید کرد.

بیش از ۸۱۳ هزار مشترک برق در استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha