۲۳۲ خبرنگار گلستانی بیمه‌شده صندوق اعتباری هنر هستند

گرگان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه بیمه خبرنگاران از طریق صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود، گفت: براساس آخرین آمار۲۳۲ خبرنگار گلستانی، بیمه‌شده صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش ایرنا، الهام متین روز دوشنبه در نشست خبری استاندار گلستان اظهار کرد: ۱۲۹ نفر از خبرنگاران گلستانی به همراه خانواده‌های خود، بیمه تکمیلی هستند که در ازای آن ۱۰ میلیارد ریال یارانه بیمه تکمیلی از محل صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است.

وی افزود: پارسال ۱۷ میلیارد ریال در قالب آگهی و براساس اولویت به رسانه‌های استان گلستان پرداخت شد.

متین ادامه داد: براساس ضوابط، آگاهی‌های دستگاه‌های اجرایی باید به روزنامه‌های سراسری پرداخت شود که تلاش می‌کنیم هفته‌نامه‌ها نیز مشمول دریافت آگاهی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه، حل مشکل مسکن خبرنگاران را منوط به تشکیل شرکت تعاونی به تفکیک شهرستان‌ها دانست و تاکید کرد: کسانی که در شهرها زمین دارند می‌توانند با دریافت وام هشت میلیارد ریالی برای ساخت مسکن اقدام کنند.

سیدمهدی مهیایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حجم بالای ترافیک در شهر گرگان و گنبدکاووس گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در پیشگیری از بروز ترافیک در دستور کار قرار دارد که از ۶۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی، ۲۰ دستگاه تحویل شده و مابقی نیز در فرایند تحویل است.

وی علل عمده بروز ترافیک در گرگان را افزایش قابل توجه وسایل نقلیه برشمرد و افزود: وسایل نقلیه در شهر گرگان طی ۱۰ سال گذشته ۳۰۰ برابر شده از سویی دیگر عرض معابر زیاد نشده و باید به سمت ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha