۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85565542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی سلسله به چرخه تولید بازگشت

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع در سلسله قلع و قمع و این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا روح اله حقی منصوری روز دوشنبه در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اظهار کرد: از این ۲ تغییر کاربری یک مورد مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ به مساحت ۶۰ متر مربع شامل احداث اتاقک غیرمجاز و یک مورد دیگر سکوهای غیر مجاز و اتاقک به مساحت سه هزار و ۱۴۰ مترمربع بود که با حکم قضایی و دستور دادستان و با حضور عوامل نیروی انتظامی، نماینده دادستان و روسای ادارات کارگروه حفاظت آب و خاک شهرستان تخریب شدند.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، افزود: هر گونه تغییر به وجود آمده در اراضی کشاورزی همچون دپوی مصالح، تفکیک و قطعه بندی، احداث دیوار یا بنا، استخر، آلاچیق و فنس کشی از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز محسوب و نیازمند درخواست و دریافت مجوز قانونی از سازمان جهاد کشاورزی است .

مدیر جهاد کشاورزی سلسله تنها مرجع تشخیص و صدور مجوز تغییر کاربری در اراضی را سازمان جهاد کشاورزی و طرح در کمیسیون تخصصی تبصره یک از ماده یک قانون و مقررات حفظ کاربری این سازمان دانست و عنوان کرد: اقدام انجام شده در غیر این صورت غیرقانونی و با این تغییر کاربری ها برخورد خواهد شد.

رییس امور اراضی شهرستان سلسله نیز با تاکید بر این که مهمترین رسالت جهاد کشاورزی صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و تخریب اراضی است افزود: از تمامی بهره برداران بخش کشاورزی درخواست همکاری و تعامل سازنده با متولیان حفاظت از زمین های کشاورزی را داریم.

علی همت امیری عنوان کرد: از هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان با جدیت جلوگیری می شود و در این راستا هرگونه تغییر و تبدیل عرصه‌های کشاورزی به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون ممنوع بوده و افرادی که اقدام به تغییر و تبدیل اراضی کشاورزی نمایند، علاوه بر قلع و قمع مستحدثات، به جزای نقدی نیز محکوم خواهند شد.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم در شهرستان سلسله وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha