۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85571508
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از تغییر کاربری ۷۰ هکتار اراضی کشاورزی در خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت:‌ تغییر کاربری غیرمجاز ۷۰ هکتار اراضی کشاورزی واقع در شهرک صنوف خرم‌آباد با پیگیری دادستان مرکز استان شناسایی و از این تخلف جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری روز یکشنبه در جلسه شورای معاونین در سالن جلسات دادگستری اظهار کرد: این مهم در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اعاده به وضع اولیه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن باید در دستور کار جدی قرار گیرد، افزود: در این راستا کمیته‌های رفع اطاله دادرسی باید به‌صورت هفتگی پرونده‌های مسن را بررسی و نسبت به راهنمایی و ارائه مشورت به قضات جهت تعیین تکلیف آنها اقدام کند.

وی عنوان کرد: روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نیز باید نسبت به تحقق شاخص‌های ۲۵ گانه و برنامه عملیاتی حساسیت ویژه داشته باشند و پیشبرد آنها را در دستور کار قرار دهند.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه دادگاه‌های صلح از شهریورماه سال جاری در حوزه‌های قضایی راه‌اندازی خواهد شد افزود: قرارگاه کاهش سرقت بایستی به‌صورت جدی به موضوع، ورود کرده و با احصای راه‌های پیشگیری از سرقت و اتخاذ تدابیر لازم از وقوع و ارتکاب آن جلوگیری نماید.

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه ساماندهی وضعیت زندانیان در خصوص قرارهای منتهی به بازداشت، معسرین از پرداخت محکوم به و ارفاقات قانونی در دستور کار قرار گرفته است عننوان کرد: پایش زندان ها به‌وسیله کمیته تعیین شده به‌صورت فصلی انجام شود.

وی بیان کرد: حبس معسرین آثار زیان‌بار به دنبال دارد بنابراین احکام اعسار از پرداخت محکوم به بایستی واقع‌بینانه و باتوجه‌ به شرایط محکوم، اوضاع‌ و توانایی مالی وی صادر شود و قابل‌ اجرا باشد.

وی با تاکید بر نظارت جدی بر قرارهای منتهی به بازداشت و همچنین شناسایی ضعف‌های موجود بیان کرد: باید در رابطه‌ با پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی نیز کمیته مشورتی حقوقی به طور مرتب تشکیل جلسه داده و راهکارهای لازم را برای تعیین تکلیف آنها را ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha