پیاده روی اربعین نمادی از اقتدار امت اسلامی است

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیاده روی اربعین نمادی از اقتدار امت اسلامی را به مردم جهان مخابره می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، رضا شریفی در بازدید از زائرسرا امام رضا(ع) زاهدان با اشاره به اینکه پاسداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران با وفایش از جمله کارکردهای پیاده روی اربعین حسینی است اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین، نماد اتحاد، وحدت و همبستگی امت اسلام است و قطعا نزدیکی امت اسلامی به یکدیگر نزدیک شدن به پیروزی حق علیه باطل را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: محتوای عزاداری‌های حسینی و پیاده روی اربعین، پیام وحدت مسلمانان جهان را به دنیا صادر می‌کند و قطعا این حرکت عظیم زمینه خنثی شدن فتنه‌های جهان کفر را فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حماسه عظیم پیاده روی اربعین، علاوه بر مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی نیز از اقصی نقاط جهان حضور می‌یابند تصریح کرد: طریق القدس سبب تفاوت اربعین امسال با سال‌های گذشته شده است.

وی افزود: آموزه‌های دینی و قرآن به ما درس اعلام برائت از ظالم و دفاع از مظلوم را داده است، کرامت انسان‌ها به آزادی از زیر یوغ ستم و ستمگران معنی و مفهوم پیدا می‌کند.

شریفی خاطرنشان کرد: فارغ از مسائل ظاهری و پرداختن به مسائل اربعین و عزاداری‌های آن محتوای این حماسه عظیم است سبب تمدن سازی و گرد هم آمدن اقشار مختلف به دور هم می‌شود.

وی یادآور شد: مردم باید با نگاهی فراتر از عزاداری اربعین در این حماسه بزرگ شرکت کنند که این حرکت تبدیل به نماد الگوی مبارزه با غاصب شود.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان حماسه پیاده روی اربعین حسینی به تقویت روحیه جمع گرایی، وحدت بخشی به جهان اسلام و تقویت هویت اسلامی، نمایش اقتدار امت اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha