۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85565674
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۱ پایگاه اربعین در مراکز کانون پرورش فکری همدان برپا شد

همدان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: پایگاه اربعین حسینی با شعار "تابستونتو با یاد حسین(ع) بساز" در ۳۱ مرکز فرهنگی- هنری کانون همدان برپا و مراسم روضه و عزاداری با کمک اعضا و والدین در تعدادی از این مراکز برگزار شد.

معصومه ابراهیمی‎ هژیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه اربعین حسینی همدان همزمان با پنجم صفر شهادت دردانه امام حسین (ع) افتتاح و مراسم روضه و عزاداری با کمک اعضا و والدین در این مراکز برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از افتتاح این پایگاه‌های اربعین در مراکز ثابت کانون همدان بزرگداشت مقام شهدای کربلا، زنده نگه‌داشتن وقایع و پیام‌های عاشورا و اربعین و آشنا کردن اعضا یا ارزش‌های شیعی و آئین‌های عزاداری در ایران است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مرکز فرهنگی- هنری شهرستان بهار با کمک والدین و خیران این شهرستان، ویژه برنامه دختران آفتاب را با حضور کارشناسان، مسوولان شهرستان و ۱۵۰ نفر از اعضا و والدین آنها برگزار و پایگاه اربعین خود را افتتاح کرد.

۳۱ پایگاه اربعین در مراکز کانون پرورش فکری همدان برپا شد

ابراهیمی‎ هژیر افزود: مرکز فرهنگی-هنری شهرستان کبودرآهنگ نیز با اجرای مراسم بهشتیان کوچک به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) با ۱۱۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان و مادران آنها و با هدف بزرگداشت مقام بانوی سه ساله کربلا و با همکاری حلقه‌های میانی و کانون یاران آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: برنامه معرفی شخصیت حضرت رقیه (س)، روخوانی از کتاب بزرگ‌ترین دختر عالم و کلاس خوشنویسی با موضوع شهادت بزرگ‌ترین دخترعالم برای اعضای مرکز فرهنگی-هنری شماره چهار همدان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مربی مرکز فرهنگی- هنری شهر ازندریان نیز در آیین افتتاحیه پایگاه‌ اربعین این مرکز داستان حضرت رقیه (س) را برای اعضای خود قصه گویی کرد و سپس از اعضا خواست تا در خصوص شنیده‌های خود نقاشی بکشند و در پایان یک نمایشگاه نقاشی برگزار شد.

ابراهیمی‎ هژیر افزود: همچنین به مناسبت روز ۲۱ مرداد ماه، روز حمایت از صنایع کوچک ۱۲ نفر از اعضای مرکز فرهنگی- هنری شهر ازندریان از کارگاه کوچک قالی بافی قاسمعلی گرجی (کارآفرین در حوزه فرش و قالی بافی که تعداد زیادی از بانوان هنرمند ازندریانی در کارگاه او مشغول بافت قالی هستند) بازدید کردند و اعضا کتاب غنچه بر قالی را بر روی گل بوته‌های فرش‌های دست بافت ازندریان با هدف ترویج کتابخوانی خواندند.

۳۱ پایگاه اربعین در مراکز کانون پرورش فکری همدان برپا شد

وی ادامه داد: همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) پایگاه اربعین کودکان عاشورایی مرکز مرکز فرهنگی-هنری شیرین سو افتتاح و کودکان و نوجوانان در سوگ این سه ساله مظلوم به نوحه‌خوانی و سوگواری پرداختند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مرکز فرهنگی- هنری شماره سه همدان با کمک حلقه میانی خود که یک هیات خانگی است به برگزاری دعای ندبه برای مادران اعضا در صبح روز جمعه مصادف با چهارم ماه صفر اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۸۵ هزار و ۲۹۴ جلد کتاب، ۳۱ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای ۱۸ هزار عضو فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha