معاون سازمان پزشکی قانونی: ۸۰ مرکز جدید در کشور نیاز داریم

کرمانشاه – ایرنا - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه به ۸۰ مرکز جدید پزشکی قانونی در کشور نیاز داریم، گفت: احداث ۳۰ مرکز پزشکی قانونی اکنون در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا حاج منوچهری روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید پزشکی قانونی استان کرمانشاه در سرسرای جلسات دادگستری، افزود: ۵۰ درصد از فضای فیزیکی سازمان پزشکی قانونی غیرتملیکی است و یکی از تکالیف ما این است تا فضاهای فیزیکی را برای رفاه بیشتر مردم به حد نصاب قابل قبول برسانیم که در همین راستا امسال هم ۲ مرکز در شهرستان های سنقر و کنگاور به بهره برداری می رسد.

وی یکی دیگر از تکالیف سازمان پزشکی قانونی را براساس برنامه هفتم توسعه، احداث هشت سوله بحران در هشت استان قطب کشور عنوان کرد و گفت: این سوله ها برای مقابله و مدیریت بحران باید راه اندازی شود که در استان کرمانشاه پیشتر زمین آن تامین شده است و انتظار داریم مدیرکل جدید استان هم نسبت به تکمیل آن اهتمام ویژه ای داشته باشد.

حاج منوچهری با اشاره به اینکه تجهیز مراکز به تجهیزات نوین از دیگر تکالیف این سازمان است و تمام آزمایشگاه ها تا ۲ سال آینده به تجهیزات روز مجهز خواهد شد گفت: باوجود اینکه خیرین بیشتر تمایل به حضور در پروژه های درمانی و بهداشتی دارند اما با تلاش و کوشش دکتر خانی، استان کرمانشاه در جذب اعتبارات خیرساز رتبه اول کشور را دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن تشکر از زحمات دکتر خانی در زمان تصدی این مسوولیت افزود: عملکرد دکتر خانی در این مدت قابل تقدیر است اما متاسفانه به دلیل اصرارش مبنی بر ادامه خدمت در تهران، از وجود وی در استان کرمانشاه محروم شدیم و امیدواریم مدیرکل جدید وضعیت فعلی را نگه دارد و به دنبال رشد و توسعه در بخش های مختلف سازمان باشد.

معاون سازمان پزشکی قانونی: ۸۰ مرکز جدید در کشور نیاز داریم
شهرام کرمی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هم در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه پزشکی قانونی یکی از بازوان توانمند دستگاه قضایی است گفت: این دستگاه براساس سند تحول قضایی با پنج سال پیش خود هم قابل قیاس نیست چراکه روز به روز در راستای اجرای عدالت و بر مبنای علم، حرکت می کند.

شهرام کرمی با تاکید براینکه نظر پزشکی قانونی برای قضات و مدیران تصمیم گیر، موثق و قابل اعتماد است، در خصوص گستردگی خدمات پزشکی قانونی در استان کرمانشاه هم گفت: مردم اهل سنت اعتقادات خاصی در خصوص درگذشتگان دارند و در زمان مدیریت دکتر خانی مشکل پزشکی قانونی در شهرستان های استان هم حل شد تا بدون مراجعه به مرکز استان در کمترین زمان ممکن اجساد خود را تحویل بگیرند.

معاون سازمان پزشکی قانونی: ۸۰ مرکز جدید در کشور نیاز داریم
علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم با بیان اینکه امروز سازمان ها نمی توانند با ساختارهای گذشته به ارائه خدمات بپردازند گفت: پزشکی قانونی به دلیل نوع خدماتی که ارائه کرده است امروز سطح توقعات را بالا برده و به معنای واقعی کلمه فصل الخطاب است.

علی شعبانی با تاکید براینکه امروز به دلیل توسعه تکنولوژی و در عصر هوش مصنوعی، دادگستری و پزشکی قانونی نیاز به فضاهای جدید دارند، افزود: در این عصر یک نهاد علمی همچون پزشکی قانونی، تخصص سنگینی است چراکه روز به روز روشهای ارتکاب جرائم هم پیچیده تر می شود اما با همت مدیران این راه پرافتخار ادامه دارد.

معاون سازمان پزشکی قانونی: ۸۰ مرکز جدید در کشور نیاز داریم
دکتر سلیم خانی مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان کرمانشاه

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان کرمانشاه هم در این جلسه ضمن تشکر از همه همکاران و مدیران استان که در این مدت همراه این سازمان بودند گفت: تمام موفقیت های به دست آمده حاصل تلاش همکاران بوده و من جزیی از کل بودم.

دکتر سلیم خانی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی، تلفیقی از علم و قانون است گفت: در این مسوولیت تمام تلاش ما برای تکریم مردم و پرسنل سازمان بود و در این راستا تلاش کردیم مردمی که در دور افتاده ترین نقاط استان هستند برای دریافت خدمت، راهی مرکز نشوند و از سالن های تشریح در شهرستان های خود استفاده کنند.

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمانشاه نیز با قدردانی از حسن نیت مسوولان سازمان مرکزی و مسوولان استان کرمانشاه در سپردن سکان این اداره کل به وی، گفت: با همکاری همکاران به دنبال تحقق برنامه های سازمانی گام بر می‌داریم.

بهتاش خانی آباد سایر دستگاه های استان کرمانشاه را برای کمک به تحقق برنامه های پزشکی قانونی به کمک طلبید و افزود: تمام تلاش خود را برای ادامه مسیر ریل گذاری شده در اداره کل پزشکی قانونی استان به کار می برم و سعی می کنم خدمات را به سطح مطلوب برسانم.

در ویدئویی که از عملکرد مدیرکل سابق پزشکی قانونی پخش شد، افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان پاوه، افتتاح فاز اول و دوم ساختمان پزشکی قانونی سرپل ذهاب، افتتاح فاز اول و دوم ساختمان پزشکی قانونی شهرستان جوانرود، افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان صحنه، راه اندازی سوله بحران، اخذ زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع جهت سالن تشریح مرکز استان، اخذ زمینی به مساحت سه هزار متر مربع جهت ساختمان شماره ۲ مرکز استان و اخذ پنج قطعه زمین جهت ساخت پزشکی قانونی در شهرستان ها، بخشی از عملکرد دکتر سلیم خانی از شهریور سال ۱۳۹۷ تا به امروز بود.

در انتهای این مراسم از زحمات دکتر سلیم خانی تقدیر و بهتاش خانی آباد به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمانشاه معرفی شد.

معاون سازمان پزشکی قانونی: ۸۰ مرکز جدید در کشور نیاز داریم
بهتاش خانی آباد مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمانشاه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha