۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85566348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمپ  ماده ۱۶ درمان معتادان شهریور ماه در زنجان افتتاح می شود

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با پیگیری های انجام شده دستگاه قضائی و حمایت استاندار کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان شهریور امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که اقدامی خوب با ظرفیت پذیرش بالا نقش مهمی در درمان گروه های هدف خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین علی فرجی شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان و درمانگران معتادان استان افزود : معضلات و آسیب های جدی مصرف مواد مخدر برای جامعه و خانواده ها بسیار مخرب است که انجام اقدامات موثر در حوزه پیشگیری و درمان معتادان یک ضرورت است .

وی با بیان اینکه همه متولیان امر و مراکز درمان معتادان باید با جدیت به این مقوله عنایت کنند گفت: بر اساس مبنای اعتقادی همه ما و خاصه تاکید آیه ۳۲ سوره مائده که می‌فرماید، نجات یک فرد به منزله نجات جامعه است و احساس مسئولیت و ایجاد حساسیت به امر درمان معتادان و نجات آنها مورد اهتمام قرار گیرد .

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه گرفتاری های که معتادان برای جامعه و خانواده ها بوجود می آورند، مشکلات و گرفتاری همه است گفت: با تقدیر از تلاش‌های مراکز درمانگر معتادان اعم از بخش خصوصی و دولتی انتظار اهتمام ویژه ‌ اقدامات اثر بخش در این مقوله می باشد .

فرجی برحق با اشاره به گلایه فعالان مراکز درمان معتادان از عدم افزایش سقف پذیرش مراجعین در این مراکز گفت: در صورت امکان ارائه خدمات به معتادان دراین مراکز ظرفیت پذیرش افزایش یابد و نباید از پذیرش افراد ممانعت شود.

وی توجه به امر پیشگیری و آگاه سازی جامعه از آثار و خطرات مخرب مصرف مواد مخدر را امری ضروری عنوان کرد و گفت : از برنامه های دادگستری استان حضور قضات در مدارس و دانشگاه‌ها برای تبیین این موضوع و آسیب های ناشی از مصرف مواد مخد است.

در ابتدای جلسه فعالان مراکز درمان معتادان و مدیران و متولیان امر گزارشی از اقدامات و مشکلات موجود در حوزه خود ارائه و خواستار حمایت ویژه از این مراکز برای ارائه خدمات بهتر به معتادان شدند.

کمپ ماده(۱۶) مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده (۱۶) قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.کمپ ماده(۱۶) مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده (۱۶) قانون مبارزه با مواد مخدر است که در راستای سیاست دولت برای نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر راه‌اندازی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha