۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85566511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنل خورشیدی راه برون‌رفت خراسان‌شمالی از خاموشی

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85566511
پنل خورشیدی راه برون‌رفت خراسان‌شمالی از خاموشی

بجنورد-ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد نیروگاه های کوچک راهی برای برون رفت از خاموشی برق صنعت و کشاورزی است گفت: بانک ها با پرداخت تسهیلات تولیدکنندگان را در این زمینه کمک کنند.

عباس کاظمی روز سه شنبه در بازدید از دفتر ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: صنایع و کشاورزان استان در پیک مصرف برق با مشکلاتی مواجه هستند و استفاده از انرژی تجدیدپذیر راه برون رفت از این چالش ها است.

وی افزود: ناترازی برق موجب اختلال در چاه های آب کشاورزی شده است و بهره برداران این بخش در این فصل داغ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشتر کشاورزان این استان خرده مالک هستند و از راه کشاورزی معیشت زندگی را تامین می کنند و هر مشکل در این زمینه به اقتصاد استان لطمه می زند.

وی ایجاد نیروگاه های کوچک خورشیدی در بخش کشاورزی را فرار از مشکلات انرژی دانست و بیان کرد: سازمان ها و بانک ها باید بهره برداران را حمایت کنند و با پرداخت تسهیلات زمینه توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس صنایع و بخش کشاورزی را تامین کنند.

پنل خورشیدی راه برون‌رفت خراسان‌شمالی از خاموشی

کاظمی افزود: برخی از صنایع استان برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی پیش قدم شده اند اما روند جذب تسهیلات بانکی سخت و زمان بر است.

وی ادامه داد: اگر صنایع بخشی از برق مورد نیاز خود را تولید کنند در فصل گرما با مشکل مواجه نخواهیم شد ولی نیازمند حمایت در این خصوص هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی از روند سخت راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در بخش صنعت گلایه کرد و گفت: باید از توانمندی و پتانسیل صنایع بزرگ، متوسط و حتی کوچک برای تولید برق استفاده کرد ولی نبود حمایت ها مانع این امر مهم شده است.

وی با بیان اینکه بانک ها در پرداخت تسهیلات نباید سخت گیری کنند یادآور شد: صنایع استان نسبت به صنایع سایر استان ها نیازمند حمایت بیشتری هستند و باید زیرساخت ها را برای تولید فراهم کرد.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha