۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85565900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص خاموشی برق خراسان شمالی یک ششم کشور است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85565900
شاخص خاموشی برق خراسان شمالی یک ششم کشور است

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: شاخص خاموشی برق استان اکنون به ازای هر یک نفر ۷۳ دقیقه و حدود یک ششم میانگین کشور است.

حسن چاهی روز دوشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی اظهار کرد: نرخ خاموشی در سال جاری در کشور به طور متوسط ۴۰۱ دقیقه به ازای هر مشترک بود که در استان نیز ۳۲۸ دقیقه است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اقداماتی که در حوزه زیر ساخت ها و تجهیزات، حضور به موقع در حادثه ها، هوشمندسازی کنتورهای مشترکان پر مصرف و سایر موارد انجام داده است توانست از میانگین کشوری خاموشی کمتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: مصرف برق استان در پیک بار به ۳۱۷ مگاوات رسیده است که با احتساب برق صنایع به ۵۰۰ مگاوات می رسد.

وی ادامه داد: تولید برق در استان بیش از مصرف است و برق تولیدی این خطه وارد شبکه سراسری می شود.

چاهی خاطرنشان کرد: مصرف برق صنعت در استان نیز در سال‌های اخیر رشد داشته است و تلاش کرده ایم که در پیک مصرف برق در تابستان به نوعی مدیریت شود تا این حوزه با مشکل مواجه نشود.

وی بر ساخت نیروگاه‌های خورشیدی توسط صنایع تاکید کرد و گفت: صنایع می توانند با تولید برق علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز خود حتی برق را بفروشند که این مهم برای مدیریت برق استان بسیار از اهمیت برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین سایر مشترکان برق و حتی کشاورزان نیز می توانند برای تامین برق چاه های کشاورزی نیروگاه های کوچک را راه اندازی کنند.

وی بر ایجاد نیروگاه های خورشیدی در بخش کشاورزی نیز تاکید کرد و افزود: شرکت توزیع برق خراسان شمالی خرید برق این نیروگاه ها را ۲۰ سال تضمین خواهد کرد که نگرانی کشاورزان را در خصوص تامین برق چاه ها در زمان پیک بار رفع خواهد کرد.

خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha