۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85566807
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

جشنواره انجیرگلوگاه در ایستگاه هشتم

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85566807
جشنواره انجیرگلوگاه در ایستگاه هشتم

ساری- ایرنا- هشتمین جشنواره مرغوبترین انجیر کشور با نام شکرانه برداشت انجیر، امروز سه شنبه در گلوگاه ، شرقی ترین شهرستان استان مازندران افتتاح و به مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انجیر از جمله درختانی است که سازگاری مناسبی با آب و خاک دارد و با توجه به اینکه شهرستان گلوگاه هم یکی از شهرستان های کم آب استان مازندران است، توسعه کشت این درخت همراه با سودآوری مناسب مورد استقبال کشاورزان منطقه قرار گرفته است.

انجیر از میوه های تابستانه مازندران است که درخت آن در اغلب باغ ها یا در حیاط منازل و گوشه ای از باغچه ها به ویژه روستاها کاشته شده و خانواده ها از میوه آن استفاده می کنند، میوه ای که علاوه بر طعم شیرین و بی نظیرش خواص بی نظیری هم دارد.

انجیر سرشار از مواد معدنی مغذی شامل آهن، کلسیم و پتاسیم است، میزان فیبر در انجیر از میوه ها یا سبزیجات دیگر بیشتر است، انجیر میان وعده سالمی است که سدیم، کلسترول و چربی ندارد.

مرداد ماه در مازندران به انجیر پز ماه معروف است و از دهه اول مرداد زمان رسیدگی و برداشت انجیر شروع می شود. متوسط برداشت انجیر از هر درخت ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلو گرم است و با توجه به اهمیت ارزش غذایی و خواص دارویی انجیر، تازه خوری متداول ترین روش مصرف انجیر در مازندران است.

انجیر مربا، انجیر خشک، شیره انجیر و برشتوک انجیر از فرآورده های این میوه است.

جشنواره انجیر گلوگاه همواره با اهدف توسعه باغ های انجیر، فرآورب و سودآوری، ایجاد اشتغال پایدار، برندسازی انجیر، توسعه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی پیگیری شده است به طوری که طبق اعلام مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه در این شهرستان بیش از ۱۵۰ هکتار باغ از گونه‌های متفاوت انجیر وجود دارد و به عنوان کانون پرورش انجیر گلوگاه مشهور است.

مهدی باباجانی با اشاره به برپایی جشنواره انجیر در گلوگاه اظهار داشت: این جشنواره در ۵۲ غرفه به مدت یک هفته از امروز تا سی و یکم مرداد در کنار فروش محصولات باغی و زراعی دایر است.

وی با بیان اینکه محصولات و فرآورده‌های جانبی تولید انجیر در کنار برپایی غرفه صنایع دستی ارایه می شود، ادامه داد:‌ توسعه اشتغال شهرستان نیازمند حمایت از تولید داخلی است و برپایی این جشنواره فرصتی در حمایت از تولیدکنندگان موفق بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد:‌ تداوم برپایی جشنواره انجیر شرایط را برای فروش و عرضه محصولات فرآورده‌های انجیر بیشتر فراهم می‌کند.

جشنواره انجیرگلوگاه در ایستگاه هشتم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha