۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85567053
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: سهم ملایر از بودجه ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: سهم این شهرستان از بودجه سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تعیین شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر افزود: رقمی که به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در کل کشور تخصیص داده می‌شود، بسیار کمتر از ۱۰ درصد کل بودجه کشور است و بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات در وزارتخانه‌ها و اعتبارات ملی است.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید برای جذب ۹۰ درصد اعتبارات تلاش کرده و پروژه تعریف کنند و با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و مدیران کل استانی، اعتبارات ملی را به شهرستان بیاورند.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه تلاش عمده مدیران باید جذب اعتبارات ملی باشد، ادامه داد: هر سال با اختصاص رقم بودجه، مجبور هستیم برخی موارد را در اولویت قرار دهیم، اما مساله مهم برای ما اجرای عدالت بین پروژه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بخش‌ها و روستاها است.

اسماعیلی گفت: ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بودجه این شهرستان از چهار منبع تملک، توازن و مناطق محروم یا نفت و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نمایندگان مجلس در اختیار کمیته برنامه‌ریزی قرار گرفت و در چند محور و مبتنی بر نگاه عدالت‌محور در شهرها، روستاها و توسعه خدمات در این نقاط، اعتبارات توزیع شد.

۷۴۰ میلیارد ریال به توسعه شهرها و روستاها اختصاص یافت

وی ادامه داد: بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه خدمات در شهرها و روستاها گذاشتیم که ۳۲۰ میلیارد ریال در حوزه شهرداری‌ها و ۴۱۰ میلیارد ریال هم برای روستاها اختصاص دادیم.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: برای اینکه شرایط زیست و زندگی را در روستاها بهبود بخشیم و ایجاد اشتغال کنیم، برای ۲۴ روستا اعتبار اختصاص دادیم تا طرح هادی آنها بازنگری شود و هم اکنون در همه روستاهای ملایر پروژه اجرایی داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای بیش از ۵۰ روستا اعتبار گذاشتیم، افزود: مساله مهم بعدی در این شهرستان که عامل رشد و پیشران توسعه است، حوزه حمل و نقل است که در این مرحله برای محور حمل و نقل بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار گذاشتیم و ۲ پروژه جدید تعریف کردیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این شهرستان بر پایه کشاورزی و برای ما ارزشمند است، بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص دادیم و ۱۱۳ میلیارد ریال هم برای لایروبی قنوات گذاشتیم.

معاون استاندار همدان همچنین از اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به آب شرب و کشاورزی خبر داد و گفت: سایر حوزه‌ها نیز برای ما بسیار مهم است و برای آموزش، بهداشت و درمان، امداد و نجات، دین و مذهب نیز اعتبارات خوبی اختصاص دادیم و برای ورزش و جوانان ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار گذاشتیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در بخش مسکن به گام‌های نهایی رسیدیم و واگذاری و قرعه‌کشی در شهرهای تابعه صورت گرفت، تاکید کرد: هفت هکتار زمین در حال الحاق به اسلامشهر آق‌گل است و ۵۱۵ هکتار نهضت ملی مسکن شهر ملایر نیز در روزهای اخیر رایزنی‌هایی با وزیر راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی داشتیم.

وی همچنین به رشد زیرساخت‌های صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: به تازگی ۳۰۰ هکتار زمین را توافق کردیم و شرکت شهرک‌های صنعتی در حال سیر مراحل اداری است که زیرساخت‌های خوبی برای حوزه صنایع ملایر ایجاد می‌شود و فاز ۲ شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد نیز آماده کلنگ‌زنی است.

رشد ۱۵ درصدی بودجه ملایر در سال ۱۴۰۳

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر نیز از رشد ۱۵ درصدی بودجه این شهرستان در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: حدود ۲۰۰ پروژه برای این شهرستان پیش‌بینی شد و تا پایان امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

«ایرج کریمی» ادامه داد: در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان بخش‌هایی همچون آب روستایی، بهسازی، آموزش، آب شرب و کشاورزی و راه در اولویت توزیع اعتبارات قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha