مرکز سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مرکز سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با عنوان سراج راه‌اندازی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از علوم پزشکی اردبیل ، مرکز سلامت روانی اجتماعی دانشگاه (سراج) با هدف تکمیل چرخه سلامت روانی اجتماعی، کاهش ضریب اشغال تخت‌های روانپزشکی و مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اختلالات روانی و در جهت ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت روانی، اجتماعی مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی اسلامی در جامعه راه‌اندازی شد.

بر اساس این گزارش خدمات این مرکز در بخش‌های اجتماعی، مردم پایه و مبتنی بر اقدامات بین بخشی طراحی شده است.

این مرکز به‌عنوان هجدهمین مرکز در سطح کشور افتتاح شده و ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار نفر از اهالی استان اردبیل را پوشش خواهد داد.

ارائه خدمات در حوزه سلامت روانی اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در مراکز سراج امری مشترک و بین بخشی است که حوزه تخصصی، تامین نیروی انسانی، هدایت و برنامه‌ریزی و اتصال بین مراکز ارجاع در بخش‌های بهداشت و درمان و مراکز خدمات جامع سلامت توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است .

رویکرد مراکز سلامت روانی اجتماعی (سراج) رویکردی جامعه‌نگر با حلقه مراقبت مشارکتی تیم سلامت است که هر یک از این مراکز متشکل از روانپزشک، روانشناسان بالینی و سلامت، یک مددکار اجتماعی در درون مرکز و یک مددکار اجتماعی تحت نظارت و دستور فرمانداری‌ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha