۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85567282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قاهره خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف هتک حرمت مسجدالأقصی شد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای یورش 2 وزیر صهیونیست و برخی اعضای کنست (پارلمان) این رژیم به همراه صدها شهرک‌نشین به مسجدالأقصی را محکوم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «رأی الیوم»، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه خود ضمن محکوم کردن یورش 2 وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کنست و صدها شهرک‌نشین به مسجدالأقصی و برافراشتن پرچم این رژیم در صحن‌های مسجدالأقصی، آن را رفتاری غیرمسوولانه و تحریک‌آمیز دانست.

در این بیانیه آمده است: این رفتارهای غیرمسوولانه و تحریک‌آمیز نقض قوانین بین‌المللی، وضعیت تاریخی و حقوقی قدس شریف است و تکرار این قبیل رفتارها حکایت از اجرای یک سیاست هدفمند دارد و ضروری است اقدامی فوری برای توقف آن و پایبندی به حفظ وضعیت حقوقی قدس صورت بگیرد.

مصر همچنین بر لزوم ایفای نقش موثر جامعه جهانی برای مقابله با این تجاوزات که هدف از آن برانگیختن احساسات و به شکست کشاندن تلاش‌های مربوط به برقراری آتش‌بس در غزه است، تأکید کرد.

در این بیانیه بر پایبندی قاهره به تلاش برای دستیابی به حل عادلانه، دائمی و فراگیر مساله فلسطین که ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و احقاق حقوق فلسطینیان باشد، تأکید شده است.

۱۴۰۰ شهرک نشین صهیونیست امروز به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش برده و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند.

شهرک نشنیان صهیونیست همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.

یورش امروز به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» مورد ادعای صهیونیست ها انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha