۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85567812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار دهلران: کتاب خاطرات آزادگان باید تدوین شود

ایلام - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان مرزی دهلران با بیان اینکه آزادگان سرافراز سند زنده حقانیت این نظام الهی و چهره‌های ماندگار ایثار و مقاومت در مقابل کفر جهانی هستند، گفت: کتاب خاطرات این عزیزان باید تدوین شده و مورد مطالعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "لطیف صادقی" روز چهارشنبه در نشست تجلیل از آزادگان سرافراز دهلران با تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان برای همه نسل‌ها الگو هستند چرا که با تحمل سختی‌ها این حماسه بزرگ را خلق کردند و امروز مایه افتخار جامعه هستند.

وی افزود: آزادگان به خوبی واژه ایثار و مقاومت را ترجمه کردند، این عزیزان پای آرمان‌ها و ارزش‌ها ایستادید و این ایستادگی دارای اجر دنیوی و اخروی است.

فرماندار ویژه شهرستان مرزی دهلران یادآور شد: آزادگان نماد صبر، مقاومت و پیروزی هستند که راه امام حسین (ع) را با اخلاص در میدان‌های جنگ دنبال کرده و در دوران اسارت نیز الگو و سرمشق خود را پیام رسان قیام کربلا یعنی زینب کبری(س) قرار دادند.

صادقی بیان کرد: آن چه مهم است، ایمان به هدف و ایستادگی بر پیمانی است که براساس آن پای در صحنه جنگ گذاشته شده و آن چه آزادگان ما را در عرصه جهان سرافراز کرد در همین ایستادگی و مقاومت است.

امام جمعه دهلران نیز در این آیین با تجلیل از آزادگان سرافراز، گفت: آزادگان رنج و سختی‌های زیادی را متحمل کردند و پای عهد و پیمان خود با امام راحل، انقلاب و ارزش‌ها ماندند.

حجت الاسلام" سید محسن موسوی" آزادگان را اسطوره مقاومت دانست و تجلیل از آنها را کمترین کار ذکر کرد و افزود: خدا را شاکریم که امروز در جمع شما حافظان انقلاب و ارزش‌ها هستیم، آزادگان بهترین دوران عمر خود را در اسارت گذراندند تا امروز ایران اسلامی سربلند و با افتخار در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست گفت: مجاهدت و از خود گذشتگی آزادگان هیچ‌گاه از ذهن ملت پاک نخواهد شد.

"نعمت الله حاتمی" افزود: آزادگان در مسیر ارزش‌ها و انقلاب و آرمان‌های امام امت استوار مانده‌اند و این مسیر را ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام، دارای ۴۵ آزاده سرافراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha