۱۱ دانش آموز قشمی به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافتند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۱۱ دانش آموز برگزیده استانی و منتخب کشور در محورهای مختلف دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی از این شهرستان به مسابقات کشوری راه یافتند.

حسین رنجبر گلشواری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۱۱ دانش آموز مقطع متوسطه اول این شهرستان مرزی امسال در ۶ رشته دهمین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی در گرایش های استانی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان در محورها و رشته های "ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم آزمایشگاهی، زبان های خارجی، مناظره علمی و دست سازه" به رتبه های برتر استانی دست یافتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: مبینا میرزایی، نسرین کوهستانی و فاطمه بختیاری در محور ریاضی، ستایش احمدی و تیانا امیری در فعالیت‌های آزمایشگاهی، فاطمه زهرا حامدی و آیدا زاهدی در مناظره علمی و آیدا زیانی در زبان و ادبیات فارسی از شهرستان قشم در این جشنواره علمی با نفرات برگزیده سایر استان‌ها رقابت می‌کنند.

۱۱ دانش آموز قشمی به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافتند

رنجبر گلشواری اضافه کرد: همچنین مژگان فرشیدی و ریحانه ملامحمدی در محور زبان انگلیسی و امیرعباس سالمی زاده در دست سازه از این شهرستان مرزی از دیگر نمایندگان استان هرمزگان در این رقابت ملی هستند.

وی گفت: در دهمین جشنواره نوجوان خوارزمی ۹۹ هزار و ۸۲۷ دانش آموزان از استان هرمزگان و چهار هزار و ۹۷۰ دانش آموزش از جزیره قشم شرکت داشتند که ۶۶۵ دانش آموز برگزیده منطقه ای شدند و ۶۱ نفر از این استان به مرحله کشوری راه یافتند که ۱۱ نفر از آنان از دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس هستند.

۱۱ دانش آموز قشمی به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافتند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم بیان کرد: رشته های ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، بازارچه ای کسب و کاردانش آموزی، ریاضی، برنامه نویسی، زبان، پژوهش، بازی های مهارتی و توسعه فردی، مناظره علمی، علوم آزمایشگاهی، دست سازه ها، سلامت و تربیت بدنی و قرآن و معارف محورهای برگزاری این جشنواره بودند.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha