۱۷۶ دانش آموز قشمی به مرحله کشوری جشنواره علمی پژوهشی راه یافتند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۱۷۶ دانش آموز از این شهرستان مرزی به مرحله کشوری پنجمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی راه یافتند.

حسین رنجبر گلشواری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پنجمین دوره جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور از دی ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره در ۱۲ محور ادبیات و علوم انسانی، انرژی های نوین، آزمایشگاه علوم تجربی، رباتیک و هوش مصنوعی، زیست فناوری، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، کدنویسی، گیاهان دارویی و طب ایرانی، فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، نانوفناوری، نجوم‌ و علوم و فنون هسته ای برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: پس از برگزاری مرحله منطقه‌ای پنجمین دوره جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور یکهزار و ۳۴۰ اثر از مناطق ۲۳ گانه هرمزگان به قسمت داوری استانی این جشنواره راه پیدا کرد که ۵۱۵ دانش آموزان قشمی در قالب ۲۴۴ اثر بیشترین آمار شرکت کننده راه یافته به این رده را به خود اختصاص دادند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: پس از برگزاری مرحله استانی این جشنواره علمی و پژوهشی تعداد ۳۰۷ اثر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند که از این تعداد ۱۷۶ دانش آموز پژوهش سرای جوان قشم در قالب ۷۱ اثر به مرحله کشوری راه یافتند و مقام های برتر این جشنواره را از آن خود کردند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: در این رویداد بزرگ علمی پژوهشی، پژوهش سرای دانش آموزی جوان قشم بهترین عملکرد را در بین ۲۳ پژوهش سرای استان هرمزگان کسب کرد و در جایگاه نخست‌ قرار گرفت.

وی گفت: مرحله کشوری این جشنواره از نیمه دوم مردادماه جاری آغاز شده و داوری آن تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش قشم بیان کرد: پژوهش سرای جوان قشم به عنوان قطب کشوری فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته و قطب استانی انرژی های نوین فعالیت دارد که این موفقیت ها با تلاش های «منور زید آبادی» به عنوان مدیر برتر پژوهش سراهای کشور، عوامل فعال در این پژوهش سرا، مدیران مدارس و رابطان پژوهشی حاصل شده است.

مدیر آموزش و پرورش قشم تاکید کرد: بدون شک تقویت این رویه و درخشش بیشتر دانش آموزان جزیره قشم در جشنواره های علمی و پژوهشی نیاز به همکاری هرچه بیشتر مسوولین شهرستانی و سازمان منطقه آزاد در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس دارد.

جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی (طرح شهید کاظمی آشتیانی) بزرگترین رویداد علمی پژوهشی دانش آموزی است که دانش آموزان مقاطع دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه از سراسر کشور در آن شرکت داشته اند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha