کرمانشاهی‌ها قهرمان المپیکی خود را در آغوش گرفتند + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - آرین سلیمی که در اولین حضور خود در رقابت‌های المپیک موفق به کسب عنوان قهرمانی تکواندو در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم شده است امروز چهارشنبه با استقبال مردم و مسوولان استان کرمانشاه وارد زادگاهش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرین سلیمی که ۲۱ مردادماه در پاریس موفق شد سومین مدال طلای ایران را در المپیک ۲۰۲۴ کسب کند و به دومین مرد طلایی ورزش استان کرمانشاه در ادوار المپیک تبدیل شود، ظهر روز چهارشنبه با استقبال ویژه و پرشور مردم شهرش به زادگاهش بازگشت.

در مراسم استقبال از این مدال آور بازی های المپیک پاریس، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان، روسای هیات های مختلف ورزشی، جمعی از مسوولان و شمار زیادی از علاقه مندان به ورزش به ویژه رشته تکواندو و جمعی از خانواده های کرمانشاهی در فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه حضور داشتند.

مراسم استقبال مردم کرمانشاه از آرین سلیمی از فرودگاه شهر کرمانشاه آغاز شد و پس از عبور در سطح شهر تا ورزشگاه آزادی ادامه داشت.

آرین سلیمی که دست چپش داخل آتل و بانداژ شده بود و مدال طلای المپیک را بر گردن داشت در حالی در میان جمعیت پرشور مردم کرمانشاه به سمت ورزشگاه آزادی در حرکت بود که جمع زیادی از شهروندان کرمانشاهی در طول مسیر با در دست داشتن دسته های گل به استقبال وی آمده بودند.

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شهر کرمانشاه و جمعی از مسوولان ورزش استان نیز در سالن شهید بهشتی کرمانشاه گرد هم آمده بودند و با برگزاری مراسم باشکوهی استقبالی فراموش نشدنی را از قهرمان شهرشان رقم زدند.

کرمانشاهی ها فرزند قهرمان المپیکی خود را در آغوش گرفتند+فیلم

در این مراسم که بسیاری از چهره‌های ورزشی کرمانشاه به ویژه رشته تکواندو نیز حضور داشتند با پخش موسیقی‌های حماسی و شاد فضای متفاوتی به فضای این سالن و مراسم بخشیدند.

به گزارش ایرنا، آرین سلیمی پسر مبارز کرد کرمانشاهی در رقابت های رشته به اضافه ۸۰ کیلوگرم تکواندوی المپیک پاریس توانست با شکست حریف سرسخت انگلیسی خود در فینال مدال طلا را برای هم استانی‌های خود و ملت ایران به ارمغان آورد.

آرین سلیمی پس از کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی؛ دومین ورزشکار این استان است که موفق به کسب بالاترین موفقیت ورزشی یعنی کسب طلای المپیک می‌شود.

این تکواندوکار ۲۰ ساله کرمانشاهی سال گذشته در ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو موفق به کسب مدال برنز و در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین نیز موفق به کسب مدال طلا و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha