۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85568200
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان اختصاص یافت

همدان-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی به این استان اختصاص یافته است.

یوسف شعبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان تسهیلات تاکنون ۴۰ درصد آن به ۱۰ بانک عامل، غیر از بانک ملی معرفی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵۱ طرح مشاغل خانگی برای دریافت مبلغ ۵۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در سال گذشته ۸۰ درصد اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی استان جذب شد و بانک‌های مهرایران و رسالت همکاری لازم را با ما نداشتند.

شعبانی افزود: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان اختصاص یافت

وی ادامه داد: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده‌ که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مرتبط انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان اختصاص یافت

شعبانی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته های مشاغل خانگی است.

وی یادآور شد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌ های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهاردرصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان اختصاص یافت

شعبانی با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است ادامه داد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های صنایع دستی، قالیبافی، گلیم بافی و خیاطی پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha