۹ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85578897
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

توسعه مشاغل خانگی در همدان از افزایش اعتبارات تا جذب ۸۰ درصدی تسهیلات

همدان-ایرنا- مشاغل خانگی به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش مشارکت اجتماعی و مردمی در اقتصاد و تولید در استان همدان با افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات و جذب ۸۰ درصدی تسهیلات در این بخش توسعه یافته و مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده‌ که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مرتبط انجام شده است.

مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

توسعه مشاغل خانگی در همدان از افزایش اعتبارات تا جذب ۸۰ درصدی تسهیلات

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای توسعه و پیشرفت استان همدان اقدامات برجسته و شاخصی در سه سال گذشته در حوزه کارآفرینی و اشتغال انجام شده است.

یوسف شعبانی از ۶ برابرشدن پرداخت تسهیلات اشتغالزائی قرض الحسنه با سود نرخ بانکی چهار درصد برای مشاغل خانگی، تسهیلات تبصره ۱۶ و جزو سه و چهار تبصره ۱۸ خبر داد و افزود: این میزان اعتبار از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای اولین بار رسیده است.

وی ادامه داد: منطقی سازی و کاهش تعهدات سالیانه اشتغال از ۲۳ هزار و ۵۸۹ فرصت شغلی به ۱۷ هزار و ۶۶۹ فرصت شغلی برای اولین بار براساس ظرفیت های واقعی موجود در فضای کسب و کار و نیروی کار موجود انجام شده است.

وی ادامه داد: منطقی سازی و کاهش تعهدات سالیانه اشتغال از ۲۳ هزار و ۵۸۹ فرصت شغلی به ۱۷ هزار و ۶۶۹ فرصت شغلی برای اولین بار براساس ظرفیت های واقعی موجود در فضای کسب و کار و نیروی کار موجود انجام شده است.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: بیش از ۶۱ کانون کسب و کار مردم نهاد استان در بخش های شهری و روستایی احصا شد و تمرکز حمایت های دولتی از فضای کسب و کار و اشتغال این کانون ها به عنوان ویژگی فضای کسب و کار استان همدان صورت گرفت.

شعبانی افزود: بیش از ۱۱۰ درصد تعهدات فرصت های شغلی استان همدان در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ محقق شده است.

توسعه مشاغل خانگی در همدان از افزایش اعتبارات تا جذب ۸۰ درصدی تسهیلات

پرداخت هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

وی گفت: هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) در سال گذشته در این استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان را هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعلام شده که در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد رشد دارد.

شعبانی با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

شعبانی با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.وی نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها چشمگیر ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها به منظور برخورداری از تسهیلات شد.

توسعه مشاغل خانگی در همدان از افزایش اعتبارات تا جذب ۸۰ درصدی تسهیلات

وی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته های مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

شعبانی از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha