۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85570302
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۰۳ مجوز مشاغل خانگی در همدان صادر شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبر: 85570302
۷۰۳ مجوز مشاغل خانگی در همدان صادر شد

همدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۷۰۳ مجوز مشاغل خانگی در استان از درگاه ملی مجوزها به صورت غیرحضوری و بدون کاغذ صادر شده است.

یوسف شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صدور این مجوزها زمینه ایجاد اشتغال مناسب به خصوص برای زنان سرپرست خانوار شده است.

وی، یکی از اقدامات مهم در ۲ سال اخیر را تسهیلگری و مانع زدایی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مشاغل خانگی برشمرد و افزود: در همین راستا مدت زمان صدور مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۹، ۱۲ روز و در سال ۱۴۰۰ نیز پنج روز بوده و اکنون این رقم به سه روز کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان یادآور شد: در سال گذشته ۶ هزار و ۶۲۴ مجوز مشاغل خانگی در استان همدان صادر شده است.

۷۰۳ مجوز مشاغل خانگی در همدان صادر شد

افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی

وی اظهار کرد: اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان را هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد رشد دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

شعبانی نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها چشمگیر ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها به منظور برخورداری از تسهیلات شد.

وی یادآور شد: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده‌ که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مرتبط انجام شده است.

۷۰۳ مجوز مشاغل خانگی در همدان صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان ادامه داد: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته های مشاغل خانگی است.

۷۰۳ مجوز مشاغل خانگی در همدان صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

شعبانی از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha