۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85568806
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نوجوانان قشمی زیر پوشش طرح اجتماعی مانا قرار گرفتند

قشم - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم از اجرای طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در این شهرستان مرزی و زیرپوشش قرار گرفتن ۱۰۸ نوجوان ۱۳ تا ۱۸ ساله به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

سیروس شمس الهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرهاست که از طریق پایگاه های سلامت اجتماعی جذب می شوند.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح تا کنون ۲۰ پسر و ۸۸ دختر در شهرهای قشم و درگهان و روستاهای دیرستان، هلر و دوربینی این جزیره زیر پوشش طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) قرار گرفتند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم هدف از اجرای این طرح را ارتقای توانمندی های نوجوانان، افزایش شناخت نسبت به مسایل و آسیب های اجتماعی نوجوانان، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کارگروهی، افزایش مهارت های کارگروهی و مشارکتی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان، ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت های مشارکتی در محله ها و موسسات غیردولتی، ایجاد سازوکار تشویقی برای حمایت از طرح های جمعی نوجوانان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

شمس الهی توضیح داد: طرح مانا به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می دهد و در این کارگاه ها مهارت های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می شود و شیوه تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می گیرند.

وی اضافه کرد: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران با هدف افزایش حضور دختران و پسران گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف در مناطق شهری و روستایی این جزیره به ویژه در حاشیه‌ سکونتگاه های شهری از ابتدای فصل تابستان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۷۸ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان مرزی قشم قرار دارند که از این تعداد هزار و ۱۴۵ نفر به تفکیک معلولیت ها( ۴۴۱ معلول جسمی، ۴۲۸ معلول ذهنی، ۱۳۸ معلول بینایی و ۸۹ معلول روانی) و هزار و ۴۳۳ نفر دیگر نیز دارای سایر معلولیت هستند که به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

همچنین ۳۵۴ نفر از زنان سرپرست خانوار (۱۷۵ نفر شهری و ۱۷۹ نفر روستایی) تحت پوشش بهزیستی قشم هستند که علاوه بر مستمری از سایر خدمات مشاوره ای و آموزشی در صورت نیاز بهره مند می‌شوند.

در حال حاضر ۲۱۱ نابینای مطلق و کم بینا (۷۲ زن و ۱۳۹ مرد) در مناطق شهری و روستایی این جزیره (۴۲ نفر شهری و ۱۶۹ نفر روستایی) تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند که از این تعداد ۳۴ نفر نابینای مطلق و ۱۷۷ نفر کم بینا هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha