۱۲۴ وسیله کمک توانبخشی میان مددجویان بهزیستی قشم توزیع شد

قشم - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: ۱۲۴ وسیله کمک توانبخشی شامل صندلی چرخدار (ویلچر)، تشک مواج، عصا، واکر و پوشینه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بین افراد دارای معلولیت این شهرستان مرزی توزیع شده است.

سیروس شمس الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: توزیع این وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور و براساس نوع و شدت معلولیت مددجویان انجام شده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده برای تامین و خرید این تعداد وسایل توانبخشی ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس بهزیستی شهرستان قشم توضیح داد: در حوزه توانبخشی این جزیره ۲ هزار و ۵۷۸ پرونده معلولیت ثبت شده و تحت حمایت وجود دارد.

شمس الهی اضافه کرد: وسایل کمک توانبخشی از جمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت برای دستیابی به بیشترین سطح بازتوانی، استقلال فردی، حرفه ای و اجتماعی، تبدیل توانمندی های بالقوه به مهارت های بالفعل و بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی این افراد است.

وی گفت: خرید وسایل کمک توانبخشی برای گروه هدف از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۷۸ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان مرزی قشم قرار دارند که از این تعداد هزار و ۱۴۵ نفر به تفکیک معلولیت ها( ۴۴۱ معلول جسمی، ۴۲۸ معلول ذهنی، ۱۳۸ معلول بینایی و ۸۹ معلول روانی) و هزار و ۴۳۳ نفر دیگر نیز دارای سایر معلولیت هستند که به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

همچنین ۳۵۴ نفر از زنان سرپرست خانوار (۱۷۵ نفر شهری و ۱۷۹ نفر روستایی) تحت پوشش بهزیستی قشم هستند که علاوه بر مستمری از سایر خدمات مشاوره ای و آموزشی در صورت نیاز بهره مند می‌شوند.

در حال حاضر ۲۱۱ نابینای مطلق و کم بینا (۷۲ زن و ۱۳۹ مرد) در مناطق شهری و روستایی این جزیره (۴۲ نفر شهری و ۱۶۹ نفر روستایی) تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند که از این تعداد ۳۴ نفر نابینای مطلق و ۱۷۷ نفر کم بینا هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha