۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85568886
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باشگاه ادبی سیمرغ گلستان در گنبدکاووس آغاز بکار کرد

گنبدکاووس- ایرنا- باشگاه ادبی «سیمرغ» استان گلستان با هدف شناسایی و پرورش کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال علاقمند و مستعد در ۲ رشته «شعرسرایی و داستان نویسی» باحضور کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در گنبدکاووس آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم افتتاح باشگاه ادبی سیمرغ استان گلستان که روز پنجشنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک گنبدکاووس برگزار شد، هادی فردوسی و محمد میرکیانی از شاعران و نویسندگان مطرح کشور برای علاقمندان کارگاه آموزشی برگزار کردند.

کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان کشور در این مراسم گفت: افتتاح باشگاه سیمرغ مقدمه راهیابی به باشگاه قاف (قله ادبیات و فرهنگ ایران) باهدف شناسایی استعدادهای برتر ادبی در ۲ بخش شعر و داستان نویسی در کشور در حال راه‌اندازی است.

نگین صدری‌زاده افزود: کودکان و نوجوانان علاقمند به ۲ رشته شعر و داستان نویسی با مراجعه به کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خود در این باشگاه ثبت نام کرده و آثار خود را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: علاقمندان همچنین می‌توانند در مدارس خود عضو انجمن‌های ادبی مرتبط شوند و آثار خود را از طریق انجمن‌ها و یا به صورت مکتوب به کانون‌ها ارسال کنند.

صدری زاده ادامه داد: آثار بررسی شده به مرحله استانی و کشوری (باشگاه قاف) راه یافته و پس از بررسی و داوری نسبت به گزینش و عضویت نهایی افراد اقدام خواهد شد.

کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور همچنین گفت: در همه این فرایندها (انجمن‌های ادبی مدارس، کانون‌های پرورش فکری و باشگاه سیمرغ) برای علاقمندان کارگاه‌های آموزشی مرتبط توسط مربیان مجرب برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه فعالیت باشگاه قاف از سال گذشته آغاز و هم اکنون ۱۲۰ عضو دارد، افزود: سال اول و در قالب اردوی تفریحی و آموزشی چهار روزه، ۱۲۰ عضو دختر و پسر باشگاه در «بندرانزلی» استان گیلان و امسال هم در شهر «علی آبادکتول» استان گلستان گردهم آمدند.

صدری زاده اضافه کرد: هرسال به تعداد اعضای باشگاه قاف اضافه خواهد شد که نیروهای متعهد برای آینده ادبیات کشورمان پرورش یابند . باشگاه قاف محلی برای رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان است.

به گفته وی، ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها برای شناسایی استعدادهای برتر ادبی در ۲ بخش شعر و داستان نویسی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری دارند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه بود، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس و برخی والدین دانش آموزان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان نیز حضور داشتند.

شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مجموع تقریبی چهار هزار عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha