آیین بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور در سرپل ذهاب و گیلانغرب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- آیین های بزرگداشتی توسط مسئولان شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب امروز پنجشنبه در آستانه سالروز ورود آزدگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور جمعی از این اسوه های صبر و استقامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه سرپل ذهاب امروز پنجشنبه در مراسمی با حضور مسئولان و جمعی از آزادگان در قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت ولیعصر (عج) این شهرستان با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم‌ خانواده‌های ایثارگران و تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) گفت: مومنین مردانی هستند که آنچه با خدا پیمان بسته بودند با نثار جان خود، صدق وعده به جا آوردند، اما برخی از آنان با شهادت و برخی ادامه دهنده راه شهدا هستند.

حجت الاسلام سید محمد علی ساداتی افزود: مسیر شهادت و سعادت مهم است و این راه شهدا مایه افتخار ما بوده و آنان که شهید شدند کار حسینی کردند و کسانی که در این راه ماندند باید کار زینبی کنند. حضرت زینب (س) همان کاری انجام داد که امام‌حسین(ع) انجام می داد، اگر زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

وی اظهار کرد: امروز کسانی که در دفاع مقدس به جا مانده‌اند وظیفه سنگین تری دارند، همانطور جنگ تحمیلی جهاد اصغر بود، امروز این جنگ با دشمن، جهاد کبیر است.

وی با اشاره به تحمل رنج اسارت توسط آزادگان سرافراز تأکید کرد: اسارت دانشگاهی بود که باید از این مسیر استقامت درس گرفت و نسل به نسل این مکتب ادامه دار باشد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: امروز نیازمند جهاد تبیین هستیم و باید در این راه هزینه کنیم چون در فضای مجازی، دشمنان نظام اسلامی ارزش ها، شهدا، اعتقادات و خدمات جمهوری اسلامی و افتخارات انقلاب را مخدوش و نادیده می‌گیرند از این رو باید در این راه باید استوار و محکم بایستیم و این مسیر را ادامه دهیم.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۵۰ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

آزادگان سرافراز، سفیران عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند

فرمانده ناحیه سپاه گیلانغرب نیز در آیین تجلیل از آزادگان سرافراز در محل فرمانداری در سخنانی گفت : آزادگان سرافراز سفیران عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و همچنین پرچمداران حریت و آزادی بوده و هستند.

سرهنگ پاسدار محمدجواد نجفی افزود: آزادگان شهدای زنده‌ای هستند که در جمع ما امروز نفس می‌کشند و در آیینه شهدای حقیقی مسیر ایمان و معنویت هستند.

وی اظهار کرد :آزادگان سرافراز پرچمداران حریت و آزادی هستند که در سخت‌ترین دوران پای کار انقلاب اسلام ایستادگی کرده و از ویژگی‌های بارز آنان کمال انقطاع از غیر خدا و امید به خداوند متعال بود.

گیلانغرب در دوران جنگ تحمیلی حدود ۱۵۰ نوبت آماج حملات و بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و نتیجه آن تخریب کامل شهر و ۳۰ روستای منطقه بود و این شهرستان به استعداد ۱۲ هزار رزمنده حدود ۷۵۰ شهید، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز، ۱۳۳ آزاده تقدیم میهن کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha