بیماری مننژیت در کودکان و نوزادان را چگونه باید تشخیص داد

کرمانشاه - ایرنا - فوق‌تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تنها راه تشخیص بیماری مننژیت در کودکان و نوزادان، انجام یک آزمایش مخصوص است و خانواده‌ها هم نباید از انجام آن ممانعت کنند.

دکتر مصطفی صدیقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مننژیت عفونت پرده مغز است و جزو عفونت های میکروبی و ویروسی است، افزود: مننژیت یکی از بیماری های خطرناک در کودکان و نوزادان است که باید زود تشخیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه تشخیص این بیماری در افراد کم سن و سال به راحتی امکان پذیر نیست، گفت: تنها راه تشخیص این بیماری، آزمایش مخصوصی است که باید در افراد مشکوک انجام شود.

این فوق تخصص بیماری های مغز و اعصاب کودکان یکی از چالش های تشخیص این بیماری را ممانعت خانواده ها از انجام آزمایش دانست و تصریح کرد: متاسفانه برخی از خانواده ها معتقد هستند که انجام این آزمایش شاید برای فرزندان آنها صدماتی داشته باشد در حالیکه چنین نیست.

دکتر صدیقی با بیان اینکه برای تشخیص این بیماری یک آزمایش ساده انجام می شود و جای هیچگونه نگرانی برای خانواده ها وجود ندارد گفت: تشخیص دیرهنگام این بیماری منجر به صدماتی به مغز کودکان، تشنج، کم شنوایی و فلجی خواهد شد.

وی در پایان خواستار حساسیت بیشتر خانواده ها نسبت به این بیماری شد و گفت: اگر کودکان و نوزادان شما با علائم کاهش سطح هوشیاری، گردن درد، تشنج و تب در بیمارستان بستری شدند و پزشک معالج به بیماری مننژیت مشکوک بود، حتما در انجام آزمایش مربوطه همکاری لازم را با کادر درمان داشته باشید.

به گزارش ایرنا، بیماری مننژیت معمولاً با التهاب دردناک مغز و نخاع همراه است که اغلب توسط ویروس یا در برخی موارد باکتری یا عفونت قارچی ایجاد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha