۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 2144
کد خبر: 85593723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگاه توانمندسازی رسانه در کرمانشاه برگزار شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85593723
کارگاه توانمندسازی رسانه در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - کارگاه سه روزه عملیات روانی اقناع سازی و توانمند سازی رسانه با موضوع مهدویت و جریان شناسی سیاسی، طی هفته جاری در سرسرای شهید آوینی بسیج ناحیه شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در روز نخست این کارگاه یک کارشناس رسانه از قدرت شناخت مردم و مشکلاتی که ممکن است به وجود آورد با خبرنگاران صحبت کرد و افزود: افکار عمومی مجموعه افکار و عقاید بخش بزرگی از جامعه یعنی اعضایی که میل داشتند به سمت شخص خاصی به طور مثال ریاست جمهور رای دهند را شامل می‌شود.

مهرداد دهنوی گفت: هر کس بتواند افکار عمومی را دستکاری کند به سمت شخص یا روش خاصی برنده است، این کار نیاز به مدیریت افکار عمومی از جمله اقناع سازی، کاهش مقاومت و تغییر موضع دارد و در نهایت به تغییر رفتار منجر می شود.

همچنین در دومین روز از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مهدویت یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار مبحث با موضوع مهدویت داریم، سبک زندگی اسلامی را به سبک زندگی مهدوی یا امام زمانی تعبیر کرد و افزود: سرنوشت انسان ها رابطه ای مستقیم با شیوه زندگی آنها دارد و به تعبیر قرآن کریم، سبک زندگی باعث می شود که مقام انسان گاهی از ملائکه بالاتر و یا از چهار پایان پائین تر بیاید.

حجت الاسلام سید جواد حسینی به پیروی از ولایت فقیه و زندگی منتظران در رسیدن به کمال مطلوب انسانی تأکید کرد و افزود: دنیای استکبار بر جوامع بشری با راه انداختن جنگ رسانه ای که به تهاجم فرهنگی معروف است، اعتقادات مردم خصوصاً جوانان ما را هدف قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به احادیث موجود، گفت: ما باید سبک زندگی اسلامی داشته باشیم و از عمر محدودمان استفاده لازم را ببریم، قدر جوانی را قبل از پیری بدانیم و قدر داشته هایمان را قبل از فقیر شدن بدانیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به احادیث دیگری، گفت: در این دنیا هر چه بکاریم در آن دنیا درو می‌کنیم و اگر ما سبک زندگیمان امام زمانی باشد خداوند به ما در آن دنیا زندگی بهشتی می دهد و باید بدانیم که محبوبترین اعمال نزد خداوند، انتظار فرج امام زمان (عج) است.

همچنین در سومین روز کارگاه آموزشی و اختتامیه این دوره کلاسها، یک کارشناس سیاسی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی جریانات مختلفی علیه رژیم شاهنشاهی فعال بود و مردم با دیدگاه های سوسیالیستی علیه شاه و سرنگونی رژیم شاهنشاهی مبارزه می‌کردند.

حسین احمدی در خصوص جریانات سیاسی قبل از انقلاب گفت: در آن زمان کار ما بیشتر در جریانات اسلامی بود و همه وقایع بعد از انقلاب اسلامی روابط بین‌الملل، فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی، شاکله اجتماعی کشور بود.

وی سیاست را پیروی کردن از توده های مردم دانست و افزود: سیاست مدار درست کسی است که بر اساس شرایط خیر و شر را تشخیص دهد و رسانه‌ها نیز باید به دنبال انعکاس حقایق باشند.

مسوول بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه نیز در ارتباط با نقش رسانه ها در دنیای امروز گفت: توسعه فناوری اطلاعات ماهیت درگیری ها را با ایجاد لایه ای اضافی از پیچیدگی نسبت به فضاهای نبرد سنتی تغییر داده است؛ دسترسی نسبتا جهانی به محیط مجازی، فرصت‌های متعددی را برای انجام نبردهای آنلاین ایجاد کرده که بر رویدادها در هر دو حوزه فیزیکی مانند سیستم‌های رایانه‌ای و در حوزه شناختی نگرش‌ها و باورهای افراد تأثیر می‌گذارد.

کیوان دارابخانی افزود: اخیراً شاهد بوده‌ایم که چگونه دولت‌ها و بازیگران غیردولتی از رویکردهای ترکیبی برای تعقیب اهداف سیاسی و نظامی خود استفاده می‌کنند و به طرز ماهرانه‌ای عملیات نظامی را با حملات سایبری، فشارهای دیپلماتیک و یا اقتصادی و کمپین‌های اطلاعاتی (تبلیغاتی) ترکیب می‌کنند.

وی اظهار کرد: در طول دهه گذشته، رسانه های اجتماعی به سرعت به یکی از کانال های اصلی ارتباطی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، تبدیل شده است. پلتفرم های ارتباط مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی جنگ تبدیل شده اند؛ درگیری‌های اخیر در اوکراین و چند کشور دیگر نشان داده است که رسانه‌های اجتماعی به طور گسترده برای هماهنگ کردن اقدامات، جمع‌آوری اطلاعات، و مهم‌تر از همه، تأثیرگذاری بر باورها و نگرش‌های مخاطبان هدف، حتی بسیج آنها برای اقدام مطلوب استفاده می‌شوند.

دارابخانی اضافه کرد: ما باید در تحقیقات و بررسی های کارشناسی به این موضوعات بپردازیم که نقش رسانه های اجتماعی در جنگ هیبریدی چیست؟ چگونه این حوزه تبدیل به "سلاح" شده است؟ بازیگران دولتی و غیردولتی از چه تکنیک ها و تاکتیک هایی برای حمایت از اهداف سیاسی و نظامی خود با استفاده از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ این توانمندی ها چه اثراتی می توانند به دست آورند؟

گفتنی است، اصحاب رسانه که از طرف بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه در این سه جلسه کارگاه آموزشی حضور داشتند از آنها تقدیر شد و قرار است گواهی حضور برای شرکت کنندگان نیز صادر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha