استاندار آذربایجان‌غربی: بهره‌مندی از زیرساخت‌های مطلوب حق ساکنان مناطق مرزی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: بهره‌مندی از زیرساخت‌های مطلوب حق ساکنان مناطق مرزی در استان است و باید با همه توان در این خصوص تلاش داشته باشیم.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی و کارگروه ویژه بررسی مشکلات مرز کیله سردشت با تاکید براینکه لازم است قرنطینه های بهداشتی در مرز کیله و سایر مرزها مستقر شوند، افزود: پایانه های مرزی به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی و وردی های کشور بوده و در تامین زیرساخت ها باید به این مناطق توجه ویژه شود .

وی اضافه کرد: از سوی دیگر تامین زیرساخت ها و امکانات می تواند انگیزه مطلوب برای نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی حاضر در مرز را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد رونق بیشتر در مرزها به عنوان یکی از مهمترین مبادی درآمدهای کشور ضروری است، ادامه داد رونق مرزها موجب ایجاد اشتغال خوبی برای ساکنان این مناطق و بهبود معیشت مرزنشینان می شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تسریع ساماندهی مرزها اظهار کرد: دستگاهها و مدیرانی که در ساماندهی مرزها کوتاهی کنند، ترک فعل کرده و به آنان هشدار داده می شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه مرز کیله فقط یک مرز اقتصادی نیست، گفت: ساماندهی و تقویت این مرز یکی از ضروریات برای استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه لازم است نظارت ها بر اجرای طرح جامع و پروژه ها در مرزها تشدید شود، افزود: اعتبار و پول برای ساماندهی زیرساخت ها موجود است و مشکل اصلی ما عدم نظارت جدی است که باید در این خصوص اجرای تکالیف دستگاهها بررسی شود.

وی با بیان اینکه مرجع قانونی تصمیم گیری تحولات مرز کیله و تمرچین، شورای استانی ساماندهی مرزهاست، بیان کرد: پیگیری به موقع مصوبات توسط دبیرخانه در این زمینه برای شناسایی و انتقال مشکلات لازم است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید نظارت ها به حدی باشد که شائبه تخلف هم ایجاد نشود، اضافه کرد: شفاف سازی کامل در مسایل مالی و توجه به قانون در این زمینه لازم است.

معتمدیان با بیان اینکه در هر قراردادی باید صلاح و صرفه بیت المال مورد توجه باشد، ادامه داد: اگر شرکت‌هایی در مرزها توانایی کار و فعالیت به موقع ندارند، لازم است بررسی و اقدامات و تصمیمات لازم در باره آنان اتخاذ شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha