۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85569135
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طرح حمایت صنعت دامپروری گلستان آماده شد
دامداری در گرگان

گرگان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: طرح حمایت از صنعت دامپروری استان تهیه شده و برای استفاده در مسیر رونق اقتصادی استان در اختیار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، صاحب خیراندیش روز پنجشنبه در حاشیه واگذاری زمین طرح توسعه دامپروری شرکت تعاونی دامداری «فربه اصیل» در «شصت کلاته» از توابع بخش مرکزی گرگان اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان می‌توانند با استفاده از طرح حمایت از صنعت دامپروری، برای جذب سرمایه‌گذاران بزرگ در منطقه، تخصیص بودجه و جذب تسهیلات بانکی، جهادکشاورزی را کمک کنند.

به گفته وی صنعت دامپروری یکی از ظرفیت‌های توسعه اشتغال و رونق اقتصادی گلستان به شمار می‌رود که اکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر از محل این صنعت، ارتزاق دارند.

گلستان، جایگاه ویژه‌ای در تامین امنیت غذایی کشور دارد و بخش دامپروری استان در شرایط عادی و به دور از خشکسالی، حدود ۶.۵ درصد از نیاز پروتئین استان‌ها را تامین می‌کند.

وجود متقاضیان سرمایه‌گذاری در صنعت دامپروری گلستان

خیراندیش افزود: اکنون پنج درخواست سرمایه‌گذاری برای دریافت زمین از جهادکشاورزی استان در حوزه امور دام وجود دارد که در حال اجرای مقدمات واگذاری آن هستیم.

وی ادامه داد: از این تعداد، یک واحد با ظرفیت ۱۰ هزار راس دام، چهار واحد طیور با ظرفیت‌های یک میلیون قطعه گوشتی، ۷۰۰ هزار قطعه گوشتی. ۵۰۰ هزار قطعه گوشتی و ۱۳۰ هزار قطعه مرغ مادر است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست این متقاضیان توسط مدیریت‌ها و ادارات کل مرتبط استان برای طی مراحل تخصیص زمین و صدور موافقت واگذاری در چارچوب قانون در دست بررسی است که مراحل اداری واگذاری زمین به متقاضی حدود ۶ ماه طول می‌کشد ولی زمان صدور مجوز آن ۲ هفته است.

خیراندیش با قدردانی از همکاری مدیریت امور اراضی در هدایت متقاضیان دریافت زمین برای سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری گلستان، افزود: متقاضیان دریافت زمین از منابع ملی در استان می‌توانند درخواست خود را به مدیریت امور اراضی استان ارایه داده تا با طی مراحل اداری در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، زمین مشخص شده و طبق قانون و به شیوه‌های قطعی. دوره‌ای و مشارکتی طی قرار دادی واگذار شود.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: این مدیریت برای آندسته از متقاضیان دریافت زمین برای اجرای طرح دامپروری در استان، آماده ارائه خدمات طبق قانون است.

محمود بزی افزود: طرح واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی از جمله دامپروری در زمین‌های کم بازده استان صورت می‌گیرد.

طرح حمایت صنعت دامپروری گلستان آماده شد

وی در خصوص واگذاری زمین به شرکت تعاونی دامداری فربه اصیل واقع در منطقه «شصت کلاته» گرگان، گفت: این شرکت تعاونی در سال ۱۳۷۹ تقاضای واگذاری زمین منابع ملی برای ساخت واحد گاوداری به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع کرده بود که پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوز لازم و با تائید کمیسیون ماده ۳۱ لایحه قانونی احیا و واگذاری اراضی در همان سال و با هدف جلوگیری از معطل ماندن اراضی ملی، ایجاد اشتغال و بالا بردن محصولات دامی قطعه زمین مورد نظر برای انجام فعالیت گاوداری به صورت استیجاری واگذار شد.

وی گفت: صنعت گاوداری شیری و گوشتی این شرکت با تولید حداکثری و با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی در حال اجرا بوده و به طور مستقیم پنج نفر در محل دامداری مشغول به کار هستند.

براساس گزارش مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی گلستان، از سال ۷۹ تاکنون ۳۰ مورد طرح واگذاری زمین در راستای حمایت از رونق صنعت دامپروری، تولید و اشتغال در استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط به متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه واگذار شده است.

طرح حمایت صنعت دامپروری گلستان آماده شد

طی آیینی با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط استانی و محلی جهادکشاورزی، صبح امروز ( پنجشنبه) زمین موردنیاز طرح توسعه فعالیت شرکت تعاونی دامداری فربه اصیل در گرگان به صورت اجاره سه ساله، واگذار شد.

طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان، در این استان شمالی یک میلیون و ۲۶۰ هزار راس دام سبک و ۳۵۰ هزار راس دام سنگین در این استان برای پرورش وجود دارد که از محل پرورش آن سالانه ۳۰۰ هزار تُن شیر خام و ۲۹ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha