رای بالای نمایندگان به وزرای پیشنهادی، نشانه اراده مجلس برای پشتیبانی از دولت است

گرگان- ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: رای اعتماد بالای نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گامی رو به جلو در مسیر توسعه، پیشرفت، آبادانی و حل مشکلات کشور و نشانه اراده مجلس برای پشتیبانی از دولت است.

عبدالغفور امانزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق پیش‌بینی، بیشتر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم رای بالایی خواهند آورد که این رای بالا، نشانه همراهی مجلس با دولت است.

وی به ویژگی‌های غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: همه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با برنامه‌های ارائه شده وی موافق بودند و این وزیر پیشنهادی با رای بالا مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: نوری‌قزلجه از معدود وزرایی است که تمام سوابق تحصیلی، خدمتی و تجربی‌اش مرتبط با وزارتخانه است و به عنوان یک کشاورززاده سکاندار این بخش می‌‎شود.

وی ادامه داد: نوری‌قزلجه طی سه دوره نمایندگی مجلس همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشت و مدافع سرسخت بخش کشاورزی و منافع کشاورزان در مجلس بود.

وی یادآور شد: نوری‌قزلجه درد و رنج کشاورزان را که نقش زیادی در زندگی مردم و تامین غذاهای روزانه آنان دارند به خوبی درک می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در راستای تشکیل دولت وفاق ملی از همه جریان‌های فکری هستند و با تشکیل این کابینه امیدآفرینی در بین مردم ایجاد خواهد شد.

امانزاده بیان کرد: نمایندگانی که در دوران انتخابات در جبهه رقیب رییس جمهور فعالیت می‌کردند با هدف حل مشکلات و معضلات جامعه و پیروزی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در کنار رییس جمهور می‌ایستند تا جامعه با سرعت بیشتر به سمت پیشرفت حرکت کند.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از دیروز (شنبه ۲۷ مرداد) آغاز شد و این روند به صورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha