۸۰ درصد زیرساخت‌های نوار غزه تخریب شده است/ سرقت ۲ هزار و ۲۱۰ جسد

تهران- ایرنا- سازمان پیشگیری و امداد و نجات نوار غزه از تخریب ۸۰ درصدی زیرساخت های این منطقه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، سازمان پیشگیری و امداد و نجات نوار غزه در جدیدترین گزارش خود، آمار تازه جنایت های رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

براساس این گزارش، نیروهای این سازمان از هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) توانسته اند پیکر ۳۵ هزار شهید را به بیمارستان ها منتقل کنند.

رژیم صهیونیستی با ادامه بمباران های خود، از خارج کردن اجساد هفت هزار شهید ساکن نوار غزه جلوگیری کرده است.

بیش از ۱۰ هزار مفقود هم زیر آوار ساختمان های تخریب شده قرار دارد که به دلیل نبود امکانات لازم، خارج کردن آنها میسر نیست.

اجساد یکهزار و ۷۶۰ شهید نیز به علت به کارگیری سلاح های ممنوعه و نامتعارف به طور کامل از بین رفته است.

گزارش سازمان پیشگیری و امداد و نجات نوار غزه افزود: همه ساکنان باقیمانده، در منطقه ای در حدود ۱۱ درصد کل مساحت نوار غزه محاصره شده اند.

از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی تاکنون، ۲ هزار و ۲۱۰ جسد از قبرستان های نوار غزه به سرقت رفته است.

سازمان یادشده اضافه کرد: نظامیان متجاوز صهیونیست، با هماهنگی با نیروهای سازمان پیشگیری و امداد و نجات نوار غزه برای ورود به مناطقی که بمباران می شود، مخالفت و در مسیر امداد رسانی سنگ اندازی می کنند و امدادگران را هدف قرار می دهند.

تاکنون ۸۲ نیروی سازمان پیشگیری و امداد و نجات نوار غزه به شهادت رسیده و شماری از مقرها و خودروهای امدادی آنها هدف حمله هوایی و توپخانه ای قرار گرفته است.

این در حالی است که سازمان پیشگیری و امداد و نجات نوار غزه خواستار دسترسی امن به منابع آب برای آتش نشانی و تامین تجهیزات و قطعات یدکی برای خودروهای خود شده است.

این نهاد فلسطینی از سازمان ملل متحد خواست، سوخت مورد نیاز برای انجام عملیات امداد نجات و خدمات رسانی به شهروندان را به صورت فوری تامین کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز شنبه در سیصد و شانزدهمین روز جنگ اعلام کرد که از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۴۰ هزار و ۷۴ فلسطینی شهید و ۹۲ هزار و ۵۳۷ فلسطینی دیگر زخمی شده اند.

این وزارتخانه افزود که به دلیل ادامه حملات، پیکر شماری از شهدا همچنان در زیر آوار باقیمانده و نهادهای امدادی قادر به کشف و انتقال آنها به مراکز بهداشتی نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha