۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85569629
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دستیار پوتین: آمریکا و غرب اوکراین را برای حمله به روسیه تحریک می‌کنند

تهران-ایرنا- مقام ارشد کرملین گفت که عامل اصلی و تحریک کننده مستقیم حمله اوکراین به خاک روسیه، آمریکا و کشورهای غربی هستند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رویترز، «نیکلای پاتروشف»، دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت که ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا و کشورهای غربی به طور مستقیم در برنامه ریزی برای حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه دخالت داشته است.

وی در مصاحبه با روزنامه روسی «ایزوستیا» افزود که اظهارات ایالات متحده مبنی بر اینکه در این حمله دست نداشته است، صحت ندارد.

دستیار رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: عملیات در منطقه کورسک نیز با مشارکت ناتو و سرویس های ویژه غربی برنامه ریزی شده بود. بدون مشارکت و حمایت مستقیم آنها، کی‌یف به خاک روسیه وارد نمی شد.

کاخ سفید اعلام کرده بود که اوکراین از قبل اطلاعیه ای درباره تهاجم خود ارائه نکرده و واشنگتن هیچ دخالتی در این عملیات نداشته است.

وزارت دفاع روسیه فیلمی را منتشر کرده که نشان می دهد تسلیحات آمریکایی در قلمرو حاکمیت روسیه در کورسک است.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی می‌توانند از سلاح‌های انگلیسی در خاک روسیه استفاده کنند، اما محدودیت‌ها برای استفاده از موشک‌های دوربرد استورم همچنان وجود دارد.

در دو هفته گذشته، اوکراین بزرگترین عملیات نظامی خود در خاک روسیه را انجام داده که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این زمینه گفت که اوکراین حق دفاع از خود را در برابر حملات روسیه دارد ولی این امر مانع عملیات نظامی در خاک روسیه نمی‌شود.

این سخنگوی انگلیسی افزود: دولت انگلیس به صراحت سیاست خود را در کاربرد سلاح‌های ارسالی خود مطابق با قوانین بین‌المللی تعیین کرده است. این سیاست به این معنی است که تانک‌ها، موشک‌های ضد تانک و سایر تجهیزات نظامی داده شده به اوکراین می‌توانند در داخل روسیه به عنوان بخشی از دفاع اوکراین در برابر تهاجم روسیه استفاده شوند.

مسکو از روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با حمله غافلگیرانه کی‌یف به منطقه «کورسک» روسیه و عبور نیروهای اوکراینی از مرز این کشور مواجه است، روسیه در پی تشدید درگیری‌ها در این منطقه مرزی، بخش‌هایی از مناطق مسکونی را از غیرنظامیان تخلیه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha