۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85601987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه غرب را به کمک به اوکراین برای حمله به غیرنظامی متهم کرد

تهران- بویاکویچ، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا روز پنجشنبه گفت: روسیه از اقدام غرب در ارائه توانایی‌های اطلاعاتی خود به دولت کی‌یف و ایجاد توانایی در آن برای حمله به تأسیسات غیرنظامی در روسیه آگاه است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از "تاس", وی در جلسه شورای دائمی این سازمان گفت: روسیه به خوبی از نقش نظامیان خارجی در استقرار و استفاده از تسلیحات ناتو و همچنین ارائه قابلیت‌های ماهواره‌ای و سایر اطلاعات برای حمله به تاسیسات غیرنظامی در خاک کشورمان آگاه است.

به گفته وی، کی یف از نظر نظامی مستقل نیست و هیچ گونه توانایی مادی و فنی برای جنگ مستقلی که شامل تسلیحات غربی می شود، ندارد.

این مقام روس تاکید کرد: این تنها یک جنگ نیابتی علیه روسیه و ظرفیت آن و بن‌بستی است که برخی از سیاستمداران بی مسئولیت ناتو فعالانه در تلاش هستند تا آن را به یک رویارویی مستقیم با نتایج فاجعه‌بار برای امنیت جهانی تبدیل کنند.

به گزارش ایرنا، کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کمک های نظامی و مالی خود را به کی یف افزایش داده اند.

روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع از حل و فصل صلح آمیز شده و به دخالت مستقیم ناتو در درگیری منجر می‌شود.

مقامات روسیه همچنین هشدار داده‌اند که هر محموله نظامی برای اوکراین به هدف قانونی برای حملات روسیه تبدیل خواهد شد.

منطقه مرزی «کورسک» روسیه در ۶ اوت (۱۶ مرداد) مورد حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. از طرفی نیروهای روسیه حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و همزمان تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کنند.

رئیس‌جمهوری اوکراین پیشتر در یک گفت‌وگوی خبری اعلام کرده بود که کشورش مناطق تصرف شده از خاک روسیه را حفظ خواهد کرد و آن را بخشی از طرح پیروزی خود برای پایان جنگ دانست.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی گفته بود که کل جهان از جمله اوکراین، از روسیه می‌خواهند که در دومین نشست صلح برنامه‌ریزی شده برای پایان دادن به جنگ در اوکراین حضور داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha