۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85570260
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتظار اسرائیل برای پاسخ ایران چه بلایی سر اقتصاد آن آورده است؟

تهران- ایرنا- تحلیلگر اقتصادی کانال۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که انتظار این رژیم برای پاسخ ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله، ضربات شدید اقتصادی به اسرائیل وارد کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «رای الیوم»، «متان خودوروف» افزود: شکی نیست که طی دو هفته گذشته بازار فرو ریخته، برخی فعالیت های اقتصادی متوقف شده و برخی دیگر به دنبال ترس عمومی به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین گام‌هایی که برای آمادگی در قبال حمله احتمالی لبنان و ایران برداشته شده، بر فعالیتهای اقتصادی تاثیر گذاشته است.

خودوروف بیان کرد: بخش های مختلف اقتصادی در اسرائیل به هم ریخته و دچار هرج و مرج شده است.

وی با اشاره به لغو تعطیلات و پروازها و سفرهای گردشگری در سرزمین های اشغالی ادامه داد که هتل ها، مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها در شمال فلسطین اشغالی با مشکل امنیتی روبه رو هستند و روسای شهرک ها هم از بیم وارد آمدن تلفات در این منطقه، از برگزاری جشنواره‌های بزرگ در هراس هستند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی پیشتر با اذعان بر خسارات و هزینه های بسیار جنگ در نواز غزه اعلام کردند که این خسارات از مرز ۶۷ میلیارد دلار هم گذشت و اسرائیل هم اعتبار خود را برای سرمایه گذاری از دست داده است.

حال ترس، اضطراب و آشفتگی روانی صهیونیست ها از پاسخ حتمی ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله، بر میزان این خسارات اقتصادی افزوده است.

صهیونیست ها روزگار همراه با نگرانی و وحشت را سپری می کنند و برخی از آنها بر اثر شوک ناشی از پاسخ ایران و حزب الله به مواد مخدر و روانگردان روی آورده اند.

صهیونیست‌های ساکن شمال سرزمین های اشغالی هم از وضعیت حاکم بر این منطقه و ترس و نگرانی از حمله زمینی حزب الله خسته شده و به ستوه آمده اند.

شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بیشتر ساکنان باقی مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی نیز تاثیر ویرانگری بر اقتصاد آن گذاشته و کابینه کنونی این رژیم از نظر سیاسی و اقتصادی دچار سردرگمی شده و اسرائیل برای رهایی از شرایط کنونی نیازمند سالها زمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha