دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی همدان معرفی شدند

همدان- ایرنا- دبیر بیست و هفتمین جشنواره استانی شهید رجایی همدان گفت: پس از ارزیابی شاخص‌های عملکردی، دستگاه‌های برتر دولتی استان در جشنواره شهید رجایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تورج الوانیان روز شنبه در آیین پایانی بیست و هفتمین دوره جشنواره استانی شهید رجایی همدان اظهار کرد: این جشنواره به منطور تکریم از خدمت صادقانه و مردم محور دستگاه‌های اجرایی و ارتقاء سطح کیفی خدمات عمومی و اختصاصی هرسال در بین دستگاه‌های دولتی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نهادینه کردن خدمت‌گذاری صادقانه و ارتقا و بهبود خدمت رسانی به مردم یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در این جشنواره بر اساس مولفه‌های سازمان اداری استخدامی و آیین‌نامه ارزشیابی دستگاه‌های اجرایی، در ۲ بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی شد.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ بخشنامه این جشنواره، جلسات آموزشی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در چند مرتبه برگزار و در نهایت در ماه گذشته امتیازات دستگاه‌های اجرایی جمع بندی شد.

الوانیان با اشاره به اینکه امسال در برخی از شاخص‌های جشنواره تغییراتی صورت گرفت، ادامه داد: ارزیابی‌ها در سه محور، هشت معیار، ۱۸ شاخص و ۵۰ سنجه به تفکیک در همه دستگاه‌های اجرایی بررسی شد.

وی ادامه داد: ۶ دستگاه بهزستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، محیط زیست، اقتصاد و دارایی، ستاد اقامه نماز و فناوری اطلاعات و ارتباطات استان همکاری لازم برای برگزاری و ارزیابی این جشنواره را داشتند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان بیان کرد: در پایان ارزیابی این جشنواره، متوسط امتیاز دستگاه‌های مختلف اعلام شد و گروه اقتصادی و مالی بیشترین امتیاز را کسب کرد.

وی اظهار کرد: در کسب بیشترین امتیاز دستگاه‌های عمومی و قضایی در رده دوم و دستگاه‌های خدماتی و اجتماعی در رده سوم قرار گرفتند.

الوانیان افزود: امتیاز دستگاه‌های اجرایی در گروه عمومی و اختصاصی نسبت به سال گذشته نزدیک به پنج درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در این جشنواره دستگاه‌های اجرایی امتیاز نزدیکی به هم داشتند و برای ایجاد زمینه رقابت سالم دستگاه‌های برتر بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی معرفی شدند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره استانی شهید رجایی همدان ادامه داد: ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌هایی همچون، اجرای مصوبات سفرهای استانی، اقتصاد مقاومتی، تحقق شعار سال، کسب رضایت مردم، بهبود محیط کسب و کار، ایجاد اشتغال، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشارکت خبرگان و پژوهش برتر در حل چالش‌ها و مسائل استان بوده است.

وی یادآور شد: در بین ۶۵ دستگاه اجرایی استان همدان شرکت آب منطقه ای همدان در گروه توسعه زیر بنایی و زیر ساخت، سازمان جهاد کشاورزی در گروه تولیدی و خدماتی و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای در گروه فرهنگی علمی و آموزشی رتبه برتر را کسب کردند.

الوانیان تصریح کرد: در گروه سلامت و رفاه اجتماعی اداره کل بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی(ره) و در گروه اقتصادی و مالی نیز اداره کل امور اقتصادی و دارایی و در گروه بانک‌ها نیز بانک توسعه تعاون رتبه برتر را به دست آوردند.

اخبار مرتبط