هر فعالیتی در «سینما» منوط به شناخت «عکاسی» است/ برگزاری «دوره جامع» با هدف اشتغال‌زایی

تهران- ایرنا- عضو دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران گفت: از اصول اولیه هر فعالیتی در حوزه سینما، شناخت عکاسی است، فارغ از اینکه عکاسی هم به‌عنوان یک هنر مستقل، حائز اهمیت است. هر فیلم‌سازی نیاز دارد که از طریق عکاسی به دید سینمایی خودش کمک کند.

سعید پوراسماعیلی عکاس باسابقه، مدرس دانشگاه و عضو دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره نسبت عکاسی با سینما گفت: رابطه عکاسی و سینما در واقع یک‌طرفه است و معمولا این سینما بوده که از عکاسی بهره‌برداری کرده و آن را به کار گرفته است. هر سینماگری نیاز دارد که عکاسی بداند؛ به این دلیل که زبان اولیه تصویر با عکاسی شروع می‌شود و زمینه اولیه‌ برای فعالیت یک فیلم‌ساز است.

وی ادامه داد: از یک کارگردان گرفته تا عوامل دیگر در سینما، به خصوص فیلم‌برداران نیاز دارند که عکاسی بدانند و بعد فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنند. از اصول اولیه هر فعالیتی در حوزه سینما، شناخت عکاسی است، فارغ از اینکه عکاسی هم به‌عنوان یک هنر مستقل حائز اهمیت است. هر فیلم‌سازی نیاز دارد که از طریق عکاسی به دید سینمایی خودش کمک کند. هر سینماگری نیاز دارد که عکاسی بداند؛ به این دلیل که زبان اولیه تصویر با عکاسی شروع می‌شود و زمینه اولیه‌ برای فعالیت یک فیلم‌ساز است

پوراسماعیلی درباره برگزاری دوره‌های آموزش عکاسی در انجمن سینمای جوانان هم گفت: همه دوره‌های آموزشی انجمن سینمای جوانان، این ویژگی منحصربه‌فرد را دارند که به‌صورت کارگاهی عمل می‌کنند و دانش‌بنیان نیستند. به این معنا که این کلاس‌ها این‌گونه نیست که اطلاعات زیادی از منظر تئوری به هنرجویان منتقل شود و بعد آنها را در فضای کار رها کند.

عضو دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران افزود: در حوزه عکاسی هم همین قاعده در دوره‌های آموزشی انجمن سینمای جوانان وجود دارد و به‌همین دلیل بسیاری از خروجی‌های این دوره‌های آموزشی، به فضای کار حرفه‌ای نزدیک هستند.

هر فعالیتی در «سینما» منوط به شناخت «عکاسی» است/ برگزاری «دوره جامع» با هدف اشتغال‌زایی
سعید پوراسماعیلی؛ عضو دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران

پوراسماعیلی با اشاره به اشتغال‌محور بودن این دوره گفت: تفاوت شرکت در این دوره‌های آموزش عکاسی، دقیقا همین نکته است که از اساس برای اشتغال‌زایی طراحی شده است و هنرجوهایی که این دوره جامع را می‌گذرانند در یکی از هشت رشته انتخابی، می‌توانند به کار مشغول شوند.

مدرس دانشگاه افزود: حتی در شهرستان‌ها هم این دوره‌ها با تاکید بر این نکته برگزار می‌شود که دفاتر انجمن ابتدا ظرفیت اشتغال در حوزه‌های مختلف عکاسی را در شهر خود رصد می‌کنند و براساس شرایط اجرایی برای اشتغال‌زایی می‌توانند از مرکز، مجوز لازم برای برگزاری دوره جامع عکاسی را اخذ کنند.

این استاد باسابقه عکاسی در ضمن توصیه به علاقمندان برای شرکت در این دوره گفت: پیش از این هنرجویان فقط برای فیلم‌سازی دوره جامع داشتند و باقی سرفصل‌ها به‌صورت تک‌درس آموزش داده می‌شد اما حالا دوره جامع عکاسی هم به‌صورت طراحی شده که به‌مدت ۶ ماه آموزش تخصصی در آن صورت می‌گیرد. این اولین بار است که در کنار آموزش فیلم‌سازی، انجمن سراغ آموزش جامع عکاسی رفته است و این اتفاقی بزرگ است.

مهلت نام‌نویسی در «دوره جامع عکاسی» انجمن سینمای جوانان ایران امروز ۲۷ مردادماه به پایان می‌رسد. علاقه‌مندان جهت شرکت در آزمون ورودی «دوره جامع عکاسی» و اطلاع از محل آزمون، با دفاتر انجمن سینمای جوانان شهر خود ارتباط بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha