کسب رتبه الف توسط مجله «فیزیک و مهندسی تشعشعات» دانشگاه خواجه نصیر

تهران- ایرنا- نشریه فیزیک و مهندسی تشعشعات Radiation Physics and Engineering (RPE) با صاحب امتیازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی رتبه الف را در آخرین ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرد. 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، نشریه Radiation Physics and Engineering (RPE) با صاحب امتیازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مجوز انتشار از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، توسط دانشکده فیزیک این دانشگاه منتشر می‌شود.

نشریه یادشده فعالیت خود را از سال ۲۰۲۰ میلادی و با همکاری انجمن هسته‌ای ایران آغاز کرد. هدف این نشریه، ایجاد فضایی با کیفیت علمی بالا جهت انتشار یافته های پژوهشی اصیل و علمی پژوهشگران در زمینه توسعه دانش فیزیک هسته ای و مهندسی هسته ای در سطح ملی و بین المللی است.

این نشریه با دارا بودن اعضای هیات تحریریه داخلی و خارجی از بهترین و مجرب ترین متخصصین دانش هسته ای، از زمان آغاز انتشار تاکنون توانسته است مجوز ثبت در نمایه‌های معتبر ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کند. از جمله مهمترین این نمایه‌ها می‌توان به دوآج، موسسه استنادی جهان اسلام، گوگل اسکولار و غیره اشاره کرد.

همچنین این نشریه از قوانین کمیته اخلاق در نشر (COPE) پیروی می‌کند و در تلاش است با بالاترین استانداردهای اخلاقی مطابق با قوانین نشر مطابقت داشته باشد. نشریه از نوع دسترسی آزاد بوده و با توجه به رعایت استاندارهای بالا، توانسته است توجه پژوهشگران داخلی و خارجی در حوزه فیزیک و مهندسی هسته ای را جهت انتخاب به عنوان ناشر نتایج فعالیت های علمی به خود جلب کند.

نشریه مزبور به صورت فصل‌نامه و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون، بدون وقفه ۵ جلد، شامل ۱۸ شماره و ۱۲۷ مقاله را به چاپ رسانده است. نشریه دارای فرایند داوری تخصصی است و تلاش می شود با برنامه ریزی مناسب، زمان انتظار مقالات، از لحظه ارسال تا انجام فرایند داوری، اخذ تصمیم نهایی و انتشار، ضمن حفظ کیفیت و استاندارهای لازم، به کوتاه ترین بازه ممکن کاهش یابد. به هر مقاله بلافاصله پس از پذیرش، شناسه بین المللی معتبر DOI اختصاص می‌یابد.

این نشریه از سال ۱۳۹۹ به مرحله رده بندی ارزیابی نشریات، که هرساله توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود، راه یافت و در اولین سال ارزیابی با کسب رتبه ب (از بین چهار رتبه الف، ب، ج و د) به عنوان نشریه معتبر علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم، گواهی دریافت کرد. با تلاش اعضای هیات تحریریه و مسئولان مجله، فرایند پیشرفت و بهبود کیفیت محتوای نشریه طبق استاندارهای تعیین شده ادامه یافت و اینک در آخرین ارزیابی انجام شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به کسب رتبه الف شد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر و مطالعه مجله اینجا کلیک کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha